Svammel eller sant?

Sv: Svammel eller sant?

Min häst har ett vitt ben o den hoven är alltid sämre med sprickor osv tycker jag, men min hovslagare säger att de inte är någon skillnad på ljusa o mörka ben/hovar, o han borde väl veta bättre än jag... :smirk:

Min pålle har strumpor på alla fyra och ljusa hovar, bättre kvalite på hovar får man leta efter! Inga problem med dem alls, de är hårda och fina. Han går barfota och har gjort så hela livet men det har aldrig varit några problem, aldrig halt eller ngt.

Han har aldrig haft mugg heller...

jag är ganska säker på att det inte är färgen som avgör om hästens hovar är av bra kvalite eller inte... Jag har dock hört är att melerade hovar lättare får sprickor osv, men det kanske oxå är en myt.

Min gammla ponny hade fyra ljusa hovar 2 vita ben aldrig mugg. Sen har han gått oskodd hella livet och har tävlat bla SM i hoppning

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 682
Anläggning Lite tankar såhär i tider när jag med ljus och lykta letar efter en lämpligt stallplats till min häst där han kan trivas och må bra :)...
2
Svar
24
· Visningar
2 789
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Tänkte först vara anonym men de flesta i min närhet vet redan allt.. Vart ska jag börja? Jag vet inte hur jag ska lösa saker i mitt liv...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 060
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar