C
Colombia_Girl
Sv: Plötsligt så slår det tilt
Vi brukar jobba med Travsaxar. funkar jättebra! Flyter på kanoon. Men grejen är den att hon lixom jagar upp sig och då är det svårt att hejda henne.. får lixom "luta sig tillbaka" och börja om och vara lugn som tusan.. Allt går till en viss gräns sedan så tiltar hon.. kan vara i skritt helt avslappnat och vips så har man en fiolsträng. och hon är INTE rädd för saker. Inte bakrädd inte rädd överhuvudtaget.. jovisst kan hon bli rädd men inte ofta.. man känner lixom igen när hon blir rädd. hm..
vissa dagar blir det inte nått problem alls. fast vi har samma rutiner som alltid. rider samma vägar, sadlar på samma sätt, borstar på samma sätt
Äh vi får se vad som händer nu när vi flyttar. Tror dock inte att flytten är en problem borttagare men ett hjälpmedel till att få bukt med problemet. och skulle jag hamna i en svårighet där så finns det duktigt folk omkring som kan ev. hjälpa mej.
Flytten bär av den 1:a januari. .... :smirk:...
,.... så känns det *trivs jättebra i mitt nuvarande stall men vad gör man*
Alexandra_W skrev:Lånar knapp..
Så, överskottsenergi, gör så mycket hjängympa som möjligt. Grusvägar rider jag på hela vintrarna och man kan göra både öppna, sluta, skänkelvikningar, saknar och tempväxlingar etc på grusväg. Har de bara något att tänka på så har de mindre tankeverksamhet över till att börja ladda.
'Travsaxar' är himla bra (skänkelvikning i trav från ena sidan vägen till den andra och så tillbaka igen) , OM hästen inte lyssnar på dig utan ångar iväg fungerar de nämligen inte och man märker SNABBT om man har ett LYDNADSPROBLEM eller bara myror i hjärnkontoret och kroppen
Vi brukar jobba med Travsaxar. funkar jättebra! Flyter på kanoon. Men grejen är den att hon lixom jagar upp sig och då är det svårt att hejda henne.. får lixom "luta sig tillbaka" och börja om och vara lugn som tusan.. Allt går till en viss gräns sedan så tiltar hon.. kan vara i skritt helt avslappnat och vips så har man en fiolsträng. och hon är INTE rädd för saker. Inte bakrädd inte rädd överhuvudtaget.. jovisst kan hon bli rädd men inte ofta.. man känner lixom igen när hon blir rädd. hm..
vissa dagar blir det inte nått problem alls. fast vi har samma rutiner som alltid. rider samma vägar, sadlar på samma sätt, borstar på samma sätt
Äh vi får se vad som händer nu när vi flyttar. Tror dock inte att flytten är en problem borttagare men ett hjälpmedel till att få bukt med problemet. och skulle jag hamna i en svårighet där så finns det duktigt folk omkring som kan ev. hjälpa mej.
Flytten bär av den 1:a januari. .... :smirk:...
,.... så känns det *trivs jättebra i mitt nuvarande stall men vad gör man*