När hästen går undan!?

Sv: När hästen går undan!?

Min förra häst visade tydligt vad han tyckte om sina sadlar.
När man kom med den ena sadeln så "gömde" han sig i ett hörn i boxen och vände rumpan mot dörren.(låg inte helt ok, så han slapp ha den)
Kom man med den andra sadeln som låg 100% bra så gjorde han aldrig så utan var glad och possitiv.

Var likadant med olika bett, han hade sina favoriter som han gärna pulade in i munnen själv, medans han vägrade öppna munnen med andra.

Man ska vara glad att man har hästar som "pratar" och visar vad dom tycker :bow:

Men det är ju faran med detta fourm, man får ju inte välja vilka man diskuterar med, och jag är ju så korkad att jag gång på gång ska försöka övertyga folk (eller vad 17 jag håller på med?!).

Men vi är nog många, många som sitter i soffan och läser och håller med utan att skriva. Korkad är du absolut inte, men det ÄR nog ganska menlöst att ödsla sin energi på personer som är så totalt överduktiga att de ALDRIG har fel eller kan vara en smula ödmjuka för andras idéer och erfarenheter.

Hej från mej

Man ska vara glad att man har hästar som "pratar" och visar vad dom tycker :bow:[/QUOTE]
Håller med dig. Efter 13 år tillsammans med min gammeltanta så vet nog jag bättre än någon annan vilka signaler hon ger mig. Ute i sommarhagen kommer hon 9 gånger av 10 och STOPPAR HUVUDET I GRIMMAN, vill följa med och är jättepigg och glad på ridpasset. Den gången hon vänder och går när jag kommer med grimman så är det bara att lägga bort den och inse att det inte blir någon ridtur. Har några gånger försökt att då först locka med morötter, tagit fast henne,DRAGIT med henne in och försökt rida. Skitkul att sitta på en säck cement. Så jag har lagt ner detta. Hon är 25 år och får själv välja hur hon vill ha det. Det går likabra med en "gullapåbackendag". Många är de historier som jag skulle kunna berätta om pållans sätt att kommunicera med mig....

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 837
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar