Paddock 20x20 privat

Sv: Paddock 20x20 privat

Gissar att du åsyftar mig om gräsunderlag söderut och påpekar därför att jag skrev något bättre möjlighet. Inte bra möjlighet men något bättre. Den erfarenheten jag har är att man har en längre ridbar period per år på gräs än vad man har uppåt landet och det var det jag menade.

Sen så spelar det ju ingen roll var i Sverige man bor om det är fel väderlek, då blir ju gräs förstört oavsett vilken breddgrad man bor på.

Beror på hur man tränar, själv skulle jag tycka det är lite litet att galoppera där, och jobbigt att träna traven om den är ostadig då man kan vilja trava rakt fram ibland för att få tillbaka balansen. Men att skrittjobba eller jobba kortare intensiva stunder i trav tycker jag borde fungera.
Jag tänker lite som dej, att hellre en liten yta där man kan rida ordentligt än ingen "ridbana" alls. Jag brukar rida omkrin i hagen där man har mycket mindre yta och sämre underlag, speciellt efterom hagkompisen brukar ställa sej ivägen :D

Tänker du på den jag tänker på så var det inte länge sen jag läste att hon hade ridbana, och även ridhus(?) men att hon red mest i skog och mark, bara utnyttjade ridhuset när vädret var dåligt.

*trådskaparen*
Om jag hade en unghäst, och hade möjlighet att träna i en 20x20 istället för efter vägen, då skulle jag välja 20x20. Det känns ju som att man har en "säkerhetslina" då också. Jag tycker att det var väldigt bra att vi hade en inhängnad "ridbana" när vi började med unghästen..
Sen tycker jag som många skriver..Men det va du ju redan medveten om så..
Glöm inte dräneringen som sagt, men jag såg att du hade hjälp med det. Blöta odugliga ridbanor blir man inte glad av, inte heller "grästuvebevuxna" ridbanor, som våran ä nu ;) Den blev visst hage istället :p

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 637
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: tara
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka