Litar din häst på dig?

Sv: Litar din häst på dig?

Jag tycker oxå att du ska försöka göra saker som hästen tycker är roligt. Strunta i ridning, pyssla mycket med honom, ge honom massor med kärlek. Gå promenader, lek i rundcorall, det finns massor med saker man kana med sin häst.
Jag har haft min fyraåring i tre år och vi har ett väldigt bra ömsesidigt förtroende till varandra :)

Till alla:
Jag förstår inte varför alla vill att jag ska sluta rida? det är ju då han är som gladast. Hoppade idag, på hackamore, han var jätteduktig! Öronen spetsade framåt... Idag var han riktigt glad när jag höll på med honom, men det var värre igår. Då vände han baken till mig när jag kom med sadeln. När jag försökte flytta på honom så visar han en tendens att stegra.
Jag vet att hans förra ryttare var rädd för honom och att hon inte kunde rida ut på honom. Så jag antar att han testar mig..
Men om någon har några bra tips på lekar och sånt så kan ni väl pm:a mig./TH

jag tycker inte du behöver sluta rida honom, men jag tror inte du vinner tillbacka hans förtroende genom ridningen . Träna lite förhand, jag gör det och min häst har blivit mycket trevligare . Jag har inga tips på träning det är lite svårt att förklara.........
Men det finns säkert nån i din omgivning som kan något om " horsemanship" eller vad man vill kalla de // lycka till :)

hej har haft samma bestyr med min häst
hade henne i 3 år borta 4 sen har det nog tagit lika lång tid för oss igen att komma underfund med varann

mkt har hänt på tiden hon var borta, vet inte allt
vi fick backa några steg så sen fram igen utvecklingsmässigt.
Börja arbeta henne från backen, ha med henne som handhäst.
det blev en öppning.
Sen har jag tömkört i massor, jättebra ifa för oss.

Jag säger bara låt det ta den tid det tar det kommer
gör vad som känns bäst för er.
ha roligt ihop å lycka till

mvh xbella

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: tessan.g
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 540
Senast: Badger
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 889
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama