Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Hallå hallå, finns du här Pepsi..? Kram från syrran..=) :banana:
Svar
1
· Visningar
673
Senast: Cronis
·
Träning Jag vet inte om det är rätt forum, men vet inte var det passar... Är det någon som har erfarenhet av att skjutsa häst långt (ca 70...
2
Svar
21
· Visningar
1 785
Senast: prince77
·
E
Träning Sådana som kör hästar genom Sverige. Någon som provat det? Min häst ska flytta från Södermanland till Jämtland och kommer då att åka med...
Svar
12
· Visningar
1 158
Senast: Korven
·
Träning Min häst är jättejobbig, han tar tag i bettet och drar av mig tyglarna, han är modell större så jag orkar inte direkt hålla emot, någon...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: Asa_S
·
S
Träning Har en kallblodstravare som nu har börjat med en frustrerande sak,när jag ska longera el trava så kastar han runt runt med huvudet...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: skjootan
·
E
Träning Hej! Jag har ett 17-årigt varmblodssto, jättemysig häst. Dock är hon en otrolig ivrig dam som inte alls vet vad "stå still" betyder...
2
Svar
22
· Visningar
2 131
Senast: Aranel
·
S
Träning När jag endå är på frågevis stigen så jag kan fråga en sak jag undrat ett tag över. Mitt kallblod rullar sig mer än gärna är det ny...
Svar
6
· Visningar
740
·
Träning Önskar sådana till mitt Islandssto och mig. Vi har känt varandra i drygt ett halvår, hon känner mig, är lugn, inte nervös, brukar gosa...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Lina_Zacha
·
R
Träning Någon mer än jag som inte kan bestämma sig?? Jag rider just nu lektion på en ridklubb men skulle egentligen hellre vilja rida och...
2
Svar
24
· Visningar
2 514
Senast: R_P
·
S
Träning Min häst gillar inte att gå in i transporten-innan jag köpte honom så har han vinschats in,spöats, skrämts in etc etc. Jag vägrar tvinga...
Svar
7
· Visningar
1 238
Senast: staaria_
·
H
Träning Jag vet inte om det här inlägget ska vara under den här kategorin men då får någon flytta på den :smirk: iaf i morse fick jag reda på...
Svar
16
· Visningar
2 024
Träning Kan du förklara ordet eftergift så lätt som möjligt Jag skriver ett arbete och måste förklara alla häst termer. Jag vet inte hur jag...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: Jezzie
·
A
Träning En sak tycker jag är så fruktansvärt sorgligt när man läser många trådar här. Skall man hålla på med hästar skall man öppna sina...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Kivina
·
E
Träning Åker ibland förbi en hästhage där det går en häst som har nåt som ser ut som en munkorg på sig. Hästen har även haft det på sommaren och...
Svar
2
· Visningar
948
A
Träning Hej! Håller på att skriva ett skolarbete (argumenternade uppsats) om Slaktransproter av hästar. Någon som har nå tips om vad man kan ta...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: aþena
·
C
Träning Hej! Hur gör ni när ni får hem nya hästar, låter dem stå inne ett tag eller släpper ut dem direkt till de andra hästarna? Efter många...
Svar
19
· Visningar
1 554
Senast: cafu
·
R
Träning har ett fyaårigt halvblodssto,som jag ska rida in.Tyvärr har hon inte blivit lärd att lyfta bakhovarna.Fram går bra,men jag kan inte...
Svar
13
· Visningar
1 534
Senast: Leoni
·
A
Träning Har en virrmadam i stallet som är 6 år i år. Hon har alltid varit lite stökig å bökig me boxen. Hon skrapade i spånet å rörde till mest...
2
Svar
32
· Visningar
3 525
Senast: Becca85
·
Träning Varför är det så många ryttare som är så rädda för att rida sina hästar? I "mitt" stall har vi genom åren haft olika inackorderingar...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 847
·
J
Träning Hallå! Finns det någon som har mycket erfarenhet av inridning av unghästar och som kan ge mig råd om hur mycket jag bör träna min häst...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: westernway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka