Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Jag vet inte om det här inlägget ska vara under den här kategorin men då får någon flytta på den :smirk: iaf i morse fick jag reda på...
Svar
16
· Visningar
2 024
Träning Kan du förklara ordet eftergift så lätt som möjligt Jag skriver ett arbete och måste förklara alla häst termer. Jag vet inte hur jag...
Svar
7
· Visningar
1 008
Senast: Jezzie
·
A
Träning En sak tycker jag är så fruktansvärt sorgligt när man läser många trådar här. Skall man hålla på med hästar skall man öppna sina...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Kivina
·
E
Träning Åker ibland förbi en hästhage där det går en häst som har nåt som ser ut som en munkorg på sig. Hästen har även haft det på sommaren och...
Svar
2
· Visningar
948
A
Träning Hej! Håller på att skriva ett skolarbete (argumenternade uppsats) om Slaktransproter av hästar. Någon som har nå tips om vad man kan ta...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: aþena
·
C
Träning Hej! Hur gör ni när ni får hem nya hästar, låter dem stå inne ett tag eller släpper ut dem direkt till de andra hästarna? Efter många...
Svar
19
· Visningar
1 552
Senast: cafu
·
R
Träning har ett fyaårigt halvblodssto,som jag ska rida in.Tyvärr har hon inte blivit lärd att lyfta bakhovarna.Fram går bra,men jag kan inte...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: Leoni
·
A
Träning Har en virrmadam i stallet som är 6 år i år. Hon har alltid varit lite stökig å bökig me boxen. Hon skrapade i spånet å rörde till mest...
2
Svar
32
· Visningar
3 503
Senast: Becca85
·
Träning Varför är det så många ryttare som är så rädda för att rida sina hästar? I "mitt" stall har vi genom åren haft olika inackorderingar...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 840
Senast: skjootan
·
J
Träning Hallå! Finns det någon som har mycket erfarenhet av inridning av unghästar och som kan ge mig råd om hur mycket jag bör träna min häst...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: westernway
·
T
Träning Jag har börjat att märka att min unghäst har tittiga egenskaper. Han är två år och hingst. Det är en ganska tuff häst, och han tror att...
Svar
9
· Visningar
1 560
Senast: westernway
·
Träning Jag är "nybörjare" började rida hos min kompis några månader före jul, på Brenna. Men jag har ett problem, hon har varit en...
Svar
10
· Visningar
3 618
Senast: Skreppur
·
J
Träning Hejsan! I skolan tar vi hand om ca. 10 russ och det står tydligt och klart att de ska bära max. 40 kg. Ändå låter läraren de som...
Svar
9
· Visningar
3 406
Senast: Zenith
·
Träning Hur vet man vad hästen har lärt sig? Av min erfarenhet så använder många hästmänniskor också många olika ljudkommandon, som skiljer sig...
Svar
6
· Visningar
4 035
Senast: Mitrolle
·
Träning Är det nån som använder nattlampa åt hästarna? Vi fick en installerad i nya stallet, men än så länge har vi inte använt den.. Har fått...
2
Svar
34
· Visningar
3 365
Senast: mysko
·
J
Träning skulle ni köpa en häst för 2000kr utan besiktning??
2 3
Svar
45
· Visningar
3 152
Senast: Dorinda
·
P
Träning Jag vet inte vad ska göra med min häst.. hon är rädd för traktorer, lastbilar och vanliga bilar som kör fort.. men hon är inte de i...
2
Svar
24
· Visningar
1 650
Senast: bapro
·
H
Träning Ofta får man höra att man ska smacka när man närmar sig en häst eller ponny, men det finns samtidigt en gammal regel just att man aldrig...
2
Svar
28
· Visningar
4 804
Senast: v_NiniZ_v
·
Träning Jag funderar lite på att bygga ett nytt stall, och senare så ska jag flytta och därav bygga ett nytt stall. Är också nyfiken på hur era...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: v_NiniZ_v
·
M
Träning hej... Jag ha skött en häst sedan hon var 1 år och när hon var 4 köpte vi henne. Hon är 5 år nu och varmblod. vi köpte henne för...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama