transportera långt

Sv: transportera långt

Jag fick hem mitt sto från Norrland dvs 90 mil. Hon var då 16 år gammal och dem körde i ett sträck. Det tog ca 12 timmar. Körde med enaxlad transport.Väl framme i Skåne så var hon pigg och vital. Dem såg till så att hon hade obegränsat med hö och vatten under resan, visst dem stannade och tittade till henne, men lastade aldrig av. Gick hur bra som helst. Lycka till.

Sv: transportera långt

jag skickar alltid med transportör ifall det är långt.
Orkar/vill inte sitta och åka flera timmar när man kan låta nån annan göra jobbet ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 -...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: Oknytt
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 255
Senast: Fetaost
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 894
Senast: super
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar