Ivrig häst som har svårt att stå stilla

Sv: Ivrig häst som har svårt att stå stilla

För att klargöra.

Det är en tränigssak. Inte nått som är typiskt för rasen.

Men vad är det med mig idag

Mitt första inlägg var menat till rosita.

Andra gången idag som jag halkar på knapparna :angel:

:banana: ÖVAÖVAÖVAÖVAÖVAÖVAÖVAÖVA :banana:

Har själv samma problem med den häst jag rider, men det går framåt. Man måste vara mycket bestämd och tydlig med vad man vill att hästen ska göra, och sedan berömma (eftergift) när den gör rätt.

För mig funkar det bättre sedan jag skaffade ett bättre bett (tidigare hade hon ett vanligt, ganska tjockt, tvådelat bett, nu har hon ett stångbett med tungfrihet). Det är stor skillnad, hon förstår mycket bättre vad jag menar. :idea:
Dessutom blir eftergiften mycket tydligare med det nya bettet.

Men som sagt:
:banana: ÖVAÖVAÖVAÖVAÖVAÖVAÖVAÖVA :banana:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 832
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar