Medryttare lr ta lektioner på ridskola?

Sv: Medryttare lr ta lektioner på ridskola?

tant agda skrev:
Det bästa och roligaste är om man hittar en medryttarhäst som man kan få rida lektioner på! Då har man både friheten att kunna göra vad man vill och pyssla och greja hur mycke som helst å rida ut iskogen å så och samtidigt utvecklas i sin ridning!
Lycka till!

Tack! Jag håller helt med dig. Med min förra medryttarhäst tog jag privatlektioner varvat med att rida henne själv. Det var verkligen super... saknar henne :cry:

R_P skrev:
Någon mer än jag som inte kan bestämma sig?? Jag rider just nu lektion på en ridklubb men skulle egentligen hellre vilja rida och utvecklas med en och samma häst... Därför letar jag nu efter en medrytarhäst. Problemet med medryttarhäst tycker jag är att det känns som det är jättesvårt att hitta en häst som man verkligen trivs med. Jag har varit medryttare på 2 stycken hästar innan men slutade av olika anledningar (första hästen var väldigt osäker att rida på och häst nr 2 bodde lååångt ifrån mig).
Nu när jag rider lektion så saknar jag "pysselbiten" med häst och stall som man inte får på en ridklubb.
Någon som känner samma som jag??

..Att rida olika hästar är både nyttigt och lärorikt, varför inte som någon annan sa göra bådadera, ridskoleridning kanske inte är så kul, men våra ridskolor här, de mindre har många olika slags hästar med helt olika personligheter, tycker sannerligen du ska rida både på ridskola och ha en häst (bli medryttare), vid sidan om. Tror jag är suverän träning.

..Lycka till.
kram

Själv har man letat efter en tok efter medispålle hur länge som helst!
Då jag vuxit ur min ponnyridskola både på längden och kunskapsmässigt så slutade jag där i höstas. Men det verkar rent ut sagt omöjligt att hitta medryttarhäst! Jag är väldixt flexibel, och tar mer än gärna på mig stalljobb, morgonfodrningar m.m. Kan tänka mig att betala en symbolisk summa, även om jag hellre lägger pengarna på träning med hästen. Jag vet att jag har åldern emot mig (14, 15 om en månad), dessutom vill jag kunna cykla till stallet (kan cykla låååångt, 8 km går på ca 20-25 min), eftersom kommunikationerna här på vischan e shit, o skjuts kommer inte på tal.. Att det ska vara så svårt! Jag vill ju bara utvecklas som ryttare och ha kul och mysigt med hästen!

carisma skrev:
..Att rida olika hästar är både nyttigt och lärorikt, varför inte som någon annan sa göra bådadera, ridskoleridning kanske inte är så kul, men våra ridskolor här, de mindre har många olika slags hästar med helt olika personligheter, tycker sannerligen du ska rida både på ridskola och ha en häst (bli medryttare), vid sidan om. Tror jag är suverän träning.

..Lycka till.
kram

Tack! Jo det är verkligen lärorikt och en utmaning att rida olika hästar på ridskolan. Det är ju så man upptäcker vilken hästtyp man trivs bäst med. För min del har jag en absolut favorithäst på ridklubben som jag helst skulle vilja rida varje gång :)
Nu har jag också en medryttarhäst på gång som jag ska provrida vid tillfälle.

Jag förstår dig, tråkigt när man inte hittar "rätt" häst. Hoppas du hittar ngn snart!

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 807
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 480
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar