Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad menas med om hästen går på tygeln? Hur får man den göra det? Har undrat över det ett tag.. :bump:
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: Korven
·
L
Träning Nu bir jag lite förvirrad. Man ser och läser hela tiden om att dressyrhästen ska gå med tredje nackkotan (var det nackkota?) högst när...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
10 764
Senast: skrållan
·
A
Träning Klurar på att låta pålle vila lite från träningen nu tills snön försvinner, bara mysrida och ta dagen som den kommer ist. Har varit...
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: Arbogamarre
·
G
Träning Det finns en trevlig fullblods 4 åring i stallet som ska säljas akut och vi är så ledsna över att han kanske inte kommer till någon bra...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: alpha
·
Z
Träning Satt och diskuterade med en väninna igår som inte håller på med hästar. Det kom fram frågor som jag tänkte ställa till er också. Varför...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 413
Senast: Centaur
·
C
Träning Hej! Mina hästar (2 nordsvenskar på 8 mån resp 19 år) har den senaste tiden börjat rymma ur hagen på eftermiddagarna. Det händer inte...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Rikkan
·
N
Träning Har en nordsvensk som lätt blir väldigt het, kör upp huvudet, taktar och vill bara springa, slutar lyssna på hjälper. Har fått tips om...
Svar
12
· Visningar
1 328
Senast: domino
·
Träning Kan inte ni skriva in mysiga saker man kan göra med hästen, så man kommer varandra närmare? Eller roliga saker ni brukar göra? Jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 037
Senast: domino
·
Träning Jag har för ett halvår sedan köpt ett sto som jag visste var mycket dominant. Det största problemet är att hon drar iväg med en när man...
2
Svar
39
· Visningar
3 163
Senast: Mli
·
Träning Handlade TV4+ hästprogram om i onsdags kväll kl. 20.00. Jag har läst om honom förr och blev oerhört imponerad av det jag såg. Han...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 789
Senast: Luff
·
Träning Longerade min häst idag och fick en del och fundera över. han var otroligt pigg idag och brallade en hel del :D Vill inte att han...
Svar
18
· Visningar
1 418
Träning Om hästen går med svansen lite lyft när man rider, alltså inte ála arab, utan håller ut den ca 5-10 cm, vad indikerar det på? har...
Svar
12
· Visningar
1 424
Senast: skjootan
·
S
Träning satt och kollade på araber som skulle säljas..skulle själv vilja ha en sådan :love: men så kom jag att tänka på en sak. Hur mykcet...
Svar
15
· Visningar
10 390
Senast: carinaso
·
Träning Min häst är regelbundet Nh tränad, även periodvis "lektion" varje vecka hos sin tidigare ägare. Min medryttare är duktig på detta och...
Svar
13
· Visningar
1 515
Senast: Hera
·
Träning Min häst har en tendens att vända sig om när jag tömkör honom. Gick superbra i somras när vi tömkörde, men sen belv han stående ett...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Mirre
·
L
Träning Vad finns det för orsaker (de vanligaste) till att en häst inte vill söka stöd i handen? Och vad kan man göra åt det, så att hästen...
Svar
14
· Visningar
1 402
Träning Jag är en STOR vän av att ha unghästarna som handhäst som end el av deras utbildning, trafikträning etc. Man får miljöträning...
Svar
18
· Visningar
1 118
Senast: Hannely
·
S
Träning Blir så himla brydd över min polle just nu...Han går som en klocka i skogen i alla gångarten..Alltså hur bra som helst, väldigt...
Svar
9
· Visningar
935
Senast: Evergreen
·
Träning Pållen brukar ha lite saker för sig som jag inte riktigt fattar vad han menar med. Ofta när jag ryktar eller spolar benen pillar han i...
Svar
10
· Visningar
1 719
Senast: Yrja
·
H
Träning Kan hästar bli deprimerade? för det verkar som om min är det. Hennes hästkompis som hon inte har varit ifrån mer än ett par timmar åt...
Svar
3
· Visningar
1 558
Senast: meodeo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama