Varför rider du, egentligen?

Sv: Varför rider du, egentligen?

Varför rider du?
Ja, det har nog både jag och hästen funderat på :o Är totalt värdelös och har noll känsla för feeling.. stackars häst. Men att hålla på med hästar är ett måste för att må bra, däremot kanske jag ska sluta rida och bara borsta :angel:

Varför har du valt just den inriktning du valt (skogsridning, fälttävland, dressyr, hoppning osv)?
Skogsridning för det är så mysigt, dressyr för jag har gett mig katten på att lära mig rida riktigt och hoppar gör jag för att jag ska bli fri min hopprädsla.. för det är ju kul ändå, på ngt sjukt vis

Om du tävlar, varför gör du det?
För att jag någon gång ska få bort lite av min prestationsångest.. Gå in med öppet sinne och bara ha kul... har inte lyckats riktigt än med prestationsångesten, men det är ju kul, åsså tävla mot sig själv.. hela tiden sträva efter bättre resultat. En morot och sporre att ständigt utvecklas

Vad har du för mål med dig själv och din ridning?
Mål med mig själv är att hela tiden bli en bättre människa, och målet med min ridning är att ha kul med hästen och ständigt bli bättre.. (men jag blir ju aldrig det :( )<

Vad har du för mål med hästens utveckling?
Hästen kan 1000 gg mer än mig, så jag får väl se till att hon inte blir totalt less på mig som sitter och ger massa konstiga signaler som hon försöker tolka. Annars så är mitt mål med hästen att hon ska ha kul, varierad träning, vilket har totalt misslyckats denna isiga vinter.

Hur går du tillväga för att nå dina mål?
Coachar mig själv vad det gäller mina personliga mål, rider för tränare och ser till att försöka skapa glädje för mig och hästen tillsammans i stället för att ha prestationskrav för varje träningspass..

Hövva, varför sitter jag på en häst över huvud taget?? :confused:

Varför rider du?
Det är så otroligt kul å jag älskar allt som har med hästar å göra.

Snackade me min kompis som inte alls gillar hästar och är dessutom allergisk och jag sa att den mesta delen av min tid kommer gå åt till hästar och hon sa att jag borde ha mer tid till henne . och hon gav mej förslaget att sluta rida ? :mad: Tog de först väldigt hårt och började sen garva , ALDRIG i livet jag skulle sluta rida ? skämtar du eller ? deet är mitt liv ? klarar mej inte utan dom här underbara djuren ? :love:

och hon ändrade sej snabbt och sa att hon skämtade . :crazy:

- Varför rider du?
För att jag är ämnad att göra det, det främjar min själsliga utveckling och är en väg till självkännedom. Även om det är fritt val av mig har jag fått erbjudandet (om att lära mig genom hästar) väldigt tydligt framställt för mig...

- Varför har du valt just den inriktning du valt (skogsridning, fälttävland, dressyr, hoppning osv)?
Jag har testat det mesta man kan göra med häst och kommit fram till ett relativt avslappnat förhållningssätt där jag och den individ jag jobbar med gör det vi behöver göra för stunden. Det finns många verktyg i backen, vi använder det vi behöver! :)

- Om du tävlar, varför gör du det?
Jag har tävlat aktivt för att se var i universum jag och min häst befann oss utifrån de kriterierna. Eftersom hästen ÄLSKADE att tävla och visa upp sig fortsatte vi så länge han var i skick att tävla. Det var mitt sätt att låta hästen komma till sin rätt. De poäng han fick, fick han nog av utstrålningen, tror jag! :)

- Vad har du för mål med dig själv och din ridning?
Att låta hästen göra sin uppgift, låta den lära mig det som den är bäst på att lära mig. Låta den vara en egen individ och genom detta spegla nya sidor av mig så att jag lär mig mer om världen och livet. Öppna upp så att jag kan bearbeta mina känslor genom denna spegling.

- Vad har du för mål med hästens utveckling?
Att jag i min tur kan hjälpa den till saker den inte visste var möjliga. Att uppmuntra hästen att utveckla sin personlighet så långt det är möjligt (inom ramen för accepterat socialt beteende). Att se hur denna individs fysik och mentala kapacitet bäst kan utvecklas genom ridning.

- Hur går du tillväga för att nå dina mål?
Lever i ständig självrannsakan och självutveckling. Tar fasta på vad som "känns rätt" av det jag hör, ser, läser och upplever. Söker KÄNSLAN. Öppnar upp så långt jag kan för tillfället (försöker utveckla detta hela tiden). Accepterar, analyserar och låter bero, går sedan vidare. Känner in vad som känns rätt att göra beroende av livssituation, hästarnas individuella behov osv.

Jag rider för att jag har hästar..... Och dom tycker det är roligt att röra på sig.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 303
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 608
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 540
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar