Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning man får ju alltid höra massa olika åsikter om sporrar ... själv använder jag alltid sporrar vid dressyr och hoppning ... om det funkar...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 077
Senast: chokladmonster =)
·
P
Träning Hej! Jag undrar om någon har några bra råd om hästar som blir väldigt starka i galoppen? Några speciella övningar: vad har ni för...
Svar
7
· Visningar
1 868
Senast: Lorpan
·
Träning Min pålle är tyvärr väldigt rädd för traktorer. Då jag kör honom en hel del så känns det lite lurigt. Har börjat öva lite med...
Svar
14
· Visningar
1 029
Senast: Nafayette
·
E
Träning Vad tycker ni om att ha hönät i transporten, som hästen får äta ur under färden? Ska man ha/ska man inte ha hönät? Har fått både ja...
2
Svar
29
· Visningar
1 882
Senast: Egonson
·
S
Träning Hej. Kan någon ge mig ett förslag på vad jag ska göra med min unghäst. Han är 2,5 år har varit hingst tills före sommarbetet. Han är...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: smulan 6
·
D
Träning Då jag rider i min ena sadel vill jag gärna falla ut åt höger. Detta är givetvis inte bra. Jag ser att min häst går lite ställd åt...
Svar
18
· Visningar
2 170
N
Träning Min pålle har fått knölar på ryggraden, först trodde jag att det var av sadeln, men knölarna är bakom sadelläget, vad kan det vara ?
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Notorius
·
Z
Träning har en väldigt "ponnytempramentad" ponny som vanligtvis vet vem som bestämmer (alltså jag) men iblan får han för sig att testa lite...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: e_s_t_e_t
·
G
Träning Imorgon ska vi åka och löshoppa våra två treåringar för första gången. Vad har man på dom??? Grimma, träns??? Annat man bör tänka på???
Svar
12
· Visningar
2 612
Senast: Blueeyes
·
Träning hur tränar man upp samling på ett bra sätt? min häst vill gärna ta tag i bettet och hålla i det. fast hon har blivit mycket bättre nu...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: desiree
·
Träning Har en treåring som jag börjar rida på mer och mer. Har inte stött på några som helst problem, en lätthanterad och orädd häst. Men nog...
Svar
6
· Visningar
861
Träning Jag är så j*la trött på detta vädret. Så fort man kommer igång och träna ordentligt på den nya hästen - fryser utebanan. Då kör man till...
Svar
12
· Visningar
3 479
Senast: Stopek
·
Träning Det är såhär att i en hage går det 6 stycken islandshästar, jag brukar rida 3 av dem. Men en valack som går där, Kopur, en jättefin...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: Poetry_princess
·
Träning tips på att få till bra/bättre avsaktningar? från trav-skritt och skritt-halt funkar bra, men galopp-trav sämre. även när hästen går i...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: beauspirit
·
J
Träning hej finns här npgon som har något tips på hur man kan göra om hästen vägrar att ta stöd på bettet??. I ridhuset går min häst felfritt...
Svar
6
· Visningar
964
Senast: isabelle_regina
·
V
Träning :mad: :cry: hur tänker dessa människor, som utnyttjar hästarna? dom rids och arbetas.. får endast en liten tuss hö på hela...
2
Svar
28
· Visningar
2 404
Senast: v_NiniZ_v
·
Träning När kan man börja träna med grimma, gå i grimma-grimskaft, stå bunden i grimskaft medan man ryktar.. ? Hur börjar man? Vad är viktigt...
Svar
13
· Visningar
2 684
Senast: Cesam
·
K
Träning Anledningen att jag frågar är att jag letar efter en beg. transport och har hittat en jättebra, enda problemet (om det nu är det) är att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 736
A
Träning Jag har skrivit ett par trådar om min lille pålle, 10 år som i vinter har ansett att träning i ridhus betyder brall VM och som blivit...
Svar
9
· Visningar
3 960
Senast: Cillavan
·
Träning Ja, det är så att en ponny som jag rider ganska mycket ibland sticker ut tungan när andra rider honom (han har aldrig gjort det med mig...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama