Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag rider just nu en häst som är just nu rätt oriden !!Men idag har hon utvecklats jätte bra och hon är en helt annan häst! Nåt som man...
Svar
16
· Visningar
2 545
Senast: laroque32
·
Träning Jag har letat lite efter liknande trådar, men inte hittat. Så, ro hit med lite olika övningar som jag kan pyssla med min medryttarhäst...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Luff
·
S
Träning Hejhej.. Undrar lite om transportering.. Hade nämligen tänkt att låta min mamma köra bilen, men är osäker då hon aldrig gjort detta...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Saaarah
·
S
Träning Alla har vi dagar då vi är trötta, slitna och jävliga - dessa dagar bestämmer sig gärna hästen för att bete sig som ett mosnter...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 899
Senast: evis
·
A
Träning Min kallblodstravarvalack är 21 år nu och har en ful "ovana". Han ska ha full fart jämnt. Igår var jag och min 15-åriga dotter ute och...
2
Svar
31
· Visningar
1 859
Senast: skjootan
·
D
Träning Vet någon här om hästen kan få några biverkningar av att få en hyffsad dos ström i sig?
Svar
10
· Visningar
2 264
Senast: moiran
·
Träning vet inte om detta kommer rätt men då får jag väl bli flyttad. Jag fick hem min kille för 1 vecka sedan. Hade skaffat stallplats i ett...
Svar
13
· Visningar
1 256
H
Träning Tjena! Jag är en tjej som rider på ridskola, men jag har inte gjort det så väldigt länge. Ibland på lektionen får jag en häst som...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Gnapp
·
H
Träning Hej! Jag undrar om man kan skaffa foderhäst/medryttarhäst när man har ridit i 1 eller några år?? Än så längre har jag bara ridit i lite...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Angel
·
V
Träning I vårt stall står en häst som har tråkigt. Den får gå ute ca 4timmar/ dag. Inne står den på spån. Rids i dressyr. Han går cirkelgång i...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 100
Senast: Tumlarunt
·
R
Träning man får ju alltid höra massa olika åsikter om sporrar ... själv använder jag alltid sporrar vid dressyr och hoppning ... om det funkar...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 086
Senast: chokladmonster =)
·
P
Träning Hej! Jag undrar om någon har några bra råd om hästar som blir väldigt starka i galoppen? Några speciella övningar: vad har ni för...
Svar
7
· Visningar
1 868
Senast: Lorpan
·
Träning Min pålle är tyvärr väldigt rädd för traktorer. Då jag kör honom en hel del så känns det lite lurigt. Har börjat öva lite med...
Svar
14
· Visningar
1 029
Senast: Nafayette
·
E
Träning Vad tycker ni om att ha hönät i transporten, som hästen får äta ur under färden? Ska man ha/ska man inte ha hönät? Har fått både ja...
2
Svar
29
· Visningar
1 892
Senast: Egonson
·
S
Träning Hej. Kan någon ge mig ett förslag på vad jag ska göra med min unghäst. Han är 2,5 år har varit hingst tills före sommarbetet. Han är...
Svar
5
· Visningar
951
Senast: smulan 6
·
D
Träning Då jag rider i min ena sadel vill jag gärna falla ut åt höger. Detta är givetvis inte bra. Jag ser att min häst går lite ställd åt...
Svar
18
· Visningar
2 182
N
Träning Min pålle har fått knölar på ryggraden, först trodde jag att det var av sadeln, men knölarna är bakom sadelläget, vad kan det vara ?
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Notorius
·
Z
Träning har en väldigt "ponnytempramentad" ponny som vanligtvis vet vem som bestämmer (alltså jag) men iblan får han för sig att testa lite...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: e_s_t_e_t
·
G
Träning Imorgon ska vi åka och löshoppa våra två treåringar för första gången. Vad har man på dom??? Grimma, träns??? Annat man bör tänka på???
Svar
12
· Visningar
2 633
Senast: Blueeyes
·
Träning hur tränar man upp samling på ett bra sätt? min häst vill gärna ta tag i bettet och hålla i det. fast hon har blivit mycket bättre nu...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: desiree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka