T
Tumlarunt
Sv: Uttråkad häst-tips
Ja självklart är det kraftfodret hon vill till, jag inbillar mig inte att det är instängdheten hon längtar efter.
F.ö har jag aldrig hävdat att min häst mår bra
på grund av den korta utevistelsen, utan bara påpekat att hon mår bra trots den.
Och det är stor skillnad.
Jag tycker att folk borde inse att det inte bara är hästarna som är olika, utan även förutsättningarna, målen och metoderna.
Precis som jag skrev tidigare (och som även du varitinne på)
får man ta ansvar för att göra det bästa av situationen utifrån sina förutsättningar, och sträva efter att tillfredsställa hästens olika behov på ett eller annat sätt.
skrållan skrev:Att hästen står vid grinden efter två timmar betyder mycket riktigt att hon lärt sig att det då vankas mat inomhus. Det betyder ju inte att hästen vill gå in för att tillbringa resten av sitt dygn i boxen. Så det är fortfarande ett dåligt argument för att påvisa hästens välbefinnande av den lilla utevistelsen.
Ja självklart är det kraftfodret hon vill till, jag inbillar mig inte att det är instängdheten hon längtar efter.
F.ö har jag aldrig hävdat att min häst mår bra
på grund av den korta utevistelsen, utan bara påpekat att hon mår bra trots den.
Och det är stor skillnad.
Jag tycker att folk borde inse att det inte bara är hästarna som är olika, utan även förutsättningarna, målen och metoderna.
Precis som jag skrev tidigare (och som även du varitinne på)
får man ta ansvar för att göra det bästa av situationen utifrån sina förutsättningar, och sträva efter att tillfredsställa hästens olika behov på ett eller annat sätt.