Pluggtråden

Linn-Nora

Trådstartare
Kanske finns redan en sån här tråd?
Har letat men inte hittat 😳

Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från Corporate pengahets bolag och utbilda mig till Socionom. För det måste jag läsa matte 2. Och högskoleprov.

Är det någon mer som pluggar?

Någon som haft svårt för matte men löst matte 2 ändå?

Känner att jag måste klara det. Och jag måste skriva bra på HP.

Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från Corporate pengahets bolag och utbilda mig till Socionom. För det måste jag läsa matte 2. Och högskoleprov.

Hej!
Jag pluggar till tandhygienist, är inne på andra året nu.
Jag läste upp naturkunskap 2 på distans för att ha behörighet och gjorde högskoleprovet då jag inte hade så bra betyg från gymnasiet. Jag är själv värdelös på matte, men klarade matte B eller om det var C på gymnasiet så jag hade behörighet. På högskoleprovet ska jag vara ärlig med att jag chansade mest på matten, men skrev bra på de andra delarna så gick okej ändå.

Läser matte nu
Är så värdelös
Ekvationer, problemlösning och algebra.
Vet inte hur jag ska klara tentan

Socionomprogrammet ligger inte jättehögt på HP om du kollar på antagninsstatistik. Till exempel 2023. I Göteborg var det 1.0 i första antagningen och 0.9 hp i andra antagningen. I Falun var det 0.65 hp i första och 0.55 hp i andra antagningen.

https://www.uhr.se/statistik

Kul med fler som pluggar! 😁
Vi får slita tillsammans!

Matte är så knepigt, det är ju kul när man fattar, men sjukt tråkigt när man inte hör det och för att fatta måste man plugga. Eller så är det för mig 😅
Jag har en gång fått bra på iQ test, Obs ej Einstein, men ändå över medel. Så jag tycker jag borde klara det. Men min hjärna lägger in bromsen på grund av tråkigt..