Pluggtråden

Jag läste upp både Matte 2&3 i våras. Jag skulle vilja tipsa om Jonas Vikström som har hemsidan och Youtube-kanalen Vidma, utan honom hade jag inte klarat av det! Tycker han var otroligt duktig på att förklara grejer. Lyckades även skriva 1.15 på högskoleprovet i våras (även om matten för min del kanske inte blev den starkaste delen..)

Youtube-kanal Vidma
Vidma.se Ma2
Stort tack! Ska kolla in hans sida ☺️🙏🏼

Jag läste upp både Matte 2&3 i våras. Jag skulle vilja tipsa om Jonas Vikström som har hemsidan och Youtube-kanalen Vidma, utan honom hade jag inte klarat av det! Tycker han var otroligt duktig på att förklara grejer. Lyckades även skriva 1.15 på högskoleprovet i våras (även om matten för min del kanske inte blev den starkaste delen..)

Youtube-kanal Vidma
Vidma.se Ma2
Tar till mig infon, ska troligen läsa upp Ma2 efter nyår. Tusen tack!

Kanske finns redan en sån här tråd?
Har letat men inte hittat 😳

Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från Corporate pengahets bolag och utbilda mig till Socionom. För det måste jag läsa matte 2. Och högskoleprov.

Är det någon mer som pluggar?

Någon som haft svårt för matte men löst matte 2 ändå?

Känner att jag måste klara det. Och jag måste skriva bra på HP.
Läser Språk, retorik och kommunikativt ledarskap på universitetet.
Så intressant program verkligen. Har ganska nyligen blivit klar med första delkursen och börjat på andra.

Stort tack! Ska kolla in hans sida ☺️🙏🏼
Skriver under på youtube. Minns inte vad det var för kurs jag läste där jag kände att herrejösses, det måste finnas bättre sätt att förklara det här. En tur på youtube och en lärare står och förklarar och ritar vad det nu var så ett barn skulle kunna förstå på några minuter. Sen behövde man kanske komplettera den där basic-genomgången lite med fördjupning men det blev ju möjligt att förstå helt plötsligt.

Det finns en webbsida också som är bra på att förklara. Min partner brukar gilla wolframalpha men googlar du math solver får du några olika alternativ i både ai-matte och "gamla skolan"

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 054
Senast: Wingates
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 913
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 164
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar