Stallchefen om sorgen efter ponnyolyckan: ”Många som stöttar”

Blev det någon konsekvens för den här jägaren? Sånt här får ju inte hända tycker jag, är det någonstans man bör vara trygg och hästarna bör vara trygga i så är det i hagen. Man ska inte behöva vara orolig där att man ska råka bli skjuten. Sett många skämttäcken där det står stort "häst" och "hund" på för att inte riskera att djuren råkar bli skjutna men det känns ju som att det kan vara en bra ide att ha.

Blev det någon konsekvens för den här jägaren? Sånt här får ju inte hända tycker jag, är det någonstans man bör vara trygg och hästarna bör vara trygga i så är det i hagen. Man ska inte behöva vara orolig där att man ska råka bli skjuten. Sett många skämttäcken där det står stort "häst" och "hund" på för att inte riskera att djuren råkar bli skjutna men det känns ju som att det kan vara en bra ide att ha.
Ärligt talat så tror jag inte att det kommer att bli några större konsekvenser.... :(

Så fort går inte rättsväsendet.

Ärligt talat så tror jag inte att det kommer att bli några större konsekvenser.... :(
Det verkar som om det redan lett till diskussion. Jag är faktiskt optimistisk, att denna gång inser folk att regleringen måste öka. Det är inte första gången detta händer och vi måste ha åtgärder för att jägare tar ansvar och verkligen tar sitt uppdrag/hobby på allvar.

Jakt ör svårt och dödligt. I mörkersikte ser shettisar ut som vildsvin. Du måste kunna din mark och utrustning och ha bra rutiner. I andra svåra sporter som ridning dör du och eventuellt en partner. Vid jakt dör allmänheten

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
2 188
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 104
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 248
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 781
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama