Hämta häst i hagen i mörkret

Ponnyryttaren

Trådstartare
Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns belysning i/nära hagen. Jag är medryttare på en ponny som har riktigt stor hage utan någon sorts belysning. Hon kommer inte när man ropar. Ficklampan på telefonen är kass och tar ca 7 minuter att gå från ena sidan till andra så vill gärna bara behöva gå ett varv i hagen. Att köpa en ficklampa är inte riktigt ett alternativ heller..
 
Instämmer i kören om pannlampa.
Har även satt reflex på mina täcken, och flätar in reflexband i man och svans om täcke inte används så att dom syns på långt håll ändå. Men 99% av alla gånger kommer dom när jag visslar 🥰
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 639
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 079
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 543
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp