Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning när ni ska rida ett dressyrpass, hu värmer ni upp eran häst då? innan ni börjar arbeta den typ,
Svar
19
· Visningar
1 146
Senast: obsicura
·
Träning Min häst är nästan lite orolig i munnen med bettet. Huvudet går gärna bland molnen.. Konstigt nog så löddrar han mycket med bettet...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: Ava22
·
Träning Jag är medryttare på ett New Foreststo, c-ponny. Hon är väldigt envis och bestämd av sig och gillar att göra som hon själv vill. När man...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: 2 isisar
·
E
Träning Hejsan! Har en 14-årig häst.(ej varmblod) Han har lite svårt för det där med gallopfattningen. När jag rider i trav och ska fatta gallop...
Svar
8
· Visningar
1 587
Senast: alpha
·
M
Träning jag är nojjig! Har en fjordpojke som är ungefär 150 cm hög. Ganska smäcker och lätt i modellen. Pigg och glad när man rider men jag är...
2
Svar
23
· Visningar
3 846
Senast: Ferrari
·
H
Träning Hej hej :) Vad ska man göra om hästen är lite sur och hotar att bitas och så när man kommer in i boxen? :confused: Alla säger...
Svar
17
· Visningar
1 286
Senast: mackan
·
G
Träning Jag har några frågor gällande klickers träning! Läste igenom lite andra trådar men hittade inget bra svar! alltså dte jag funderat...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Gnapp
·
Träning Vart hittar man dom?? Vilken hemsida...? :confused:
Svar
1
· Visningar
1 098
Senast: Lena_B
·
Träning Mitt lilla haflingersto e riktigt jobbig o kratsa hovarna på och tex ta bort snöstyltor.. Frambenen går bra, då är hon jättesnäll...
Svar
16
· Visningar
2 393
Senast: 2 isisar
·
D
Träning Okej. Jag longerade min häst här för någon dag sen, han är inte mycket longerad så därför tog vi det lugnt och sansat, dvs, skritt och...
Svar
14
· Visningar
1 366
Senast: Alana
·
C
Träning Hej! För ett tag sedan startade jag en tråd om mina hästar som rymde ur hagen var och varannan eftermiddag. Jag trodde att de ville...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: Mynta2
·
K
Träning hejsan! Har ett snart 7-årigt halvblod hemma som jag haft sen i somras... Hon har alltid varit lite busig av sig och är gasnka...
Svar
14
· Visningar
1 305
Senast: Kelly
·
Träning Hej alla! Min medryttarpålle är otroligt rädd för stötar! Nu den här tiden på året är fruktansvärt jobbig för honom då man ständigt...
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: Balderum
·
N
Träning Har lärt mej att få pållen att buga genom att gå ner på ett eller båda knäna vilket för mej inte har varit något problem. Men nu...
2
Svar
29
· Visningar
2 765
Senast: e_s_t_e_t
·
L
Träning Jag funderar på att åka o träna med min häst ikväll men tvekar lite eftersom det går ner till ca -15 grader på kvällarna.. Jag tror inte...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: Labero
·
Träning Min häst har blivit helt hopplös. När jag ska ta honom i hagen vänder han och går iväg. Följer jag efter så börjar han springa. Försöker...
2
Svar
26
· Visningar
1 701
Senast: missen
·
Träning Jag har skaffat mig stumma och hårda händer och medryttarpållen är inte nöjd med detta. Förstår honom presis. Har ni några tips för att...
Svar
15
· Visningar
1 264
Senast: marieka
·
H
Träning Jag rider å ridskola och tycker det är jätte skoj ;) men jag tycker det är minst lika viktigt att man får borsta, pyssla, gosa och kela...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: pinky
·
F
Träning Hej.. Jag har en häst som reser sig hökt och nu undrar jag om man sätter ett sånt fårskinns nosludd i panbandet ser dom upp då? Kan...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
15 086
Senast: Lord Owen
·
Träning En häst i stallet har en ovana att stegra sig i boxen för att försöka komma åt hästen i boxen bredvid och leka/bråka, och den stegrar...
Svar
5
· Visningar
1 524
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama