Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min sköthäst har betett sig konstig rätt länge nu. Det är när vi rider ut. Först vill han inte gå hemmifrån, och på hemvägen taktar han...
2
Svar
30
· Visningar
1 855
Senast: Galina
·
P
Träning vi har en inackordering i stallet, har inte stått där så länge. bara nåra månader. det är en connemara på fyra år. hon har MASSOR med...
Svar
10
· Visningar
1 529
Senast: Lizza
·
Träning vi har en 22 årig new forest i stallet som fick gå i riktig pension för två år sedan, så nu går han bara i hagen och latar sig. han har...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: suberdoo
·
Träning Börjar genast med att säga: om ni inte gillar att jag "plockar bort tävlingsridningens existens", läs inte denhär tråden! Och jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 393
Senast: Lord Owen
·
K
Träning Hej. Har ni boots när ni rider/hoppar? så fall vadför? alla har det för olika saker, pga av hästyen behöver det eller så.
2
Svar
23
· Visningar
1 897
Senast: HokusPokus
·
Träning nån med tips? Mina skänklar åker fram när jag rider. Det är nnå udda störande grej jag börjat med nu på sistone, varför har jag...
Svar
12
· Visningar
1 420
Senast: tuaphua
·
B
Träning Hej :) Ni här på nh-forumet kanske har nga bra ideér på hur jag kan få min häst att stanna kvar vid mej när jag ramlar av. För när...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: jaca
·
Träning Hej Har planer om att bygga ut stallet. Behöver då bygga ut en bit på ena hållet för att få en stall gång. Hur bred bör en stallgång...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: marti130
·
A
Träning Halloj Fick barn för 4 veckor sedan, planerat kejsarsnitt. Jag är nu så himla sugen på att börja rida igen men vågar jag göra detta nu...
Svar
9
· Visningar
9 166
Senast: gladys
·
Träning ... rör ni vid eran häst? Utan handskar, borstar, sadlar eller täcken emellan din hud och hästens päls? Jag har inte daglig kontakt...
2
Svar
39
· Visningar
3 005
Senast: Gretha
·
U
Träning hejsan alla glada.. jag har ett halvblods sto på ca 169. Jag har henne på foder. Hon har gått som dressyrhäst fram till 10 år ungefär...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Uthasego
·
Träning Min lilla dam har fått sin första brunst :o Så nu får jag ta det där snacket om blommor o bin med henne... :angel: Jag undrade...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Novelette
·
T
Träning Vet inte riktigt vart den här ska ligga så moderatorn får gärna flytta om den ligger fel... Men jag har ett gammalt halvblod (25) som...
Svar
14
· Visningar
1 469
Senast: Bubbla
·
T
Träning Min bebis (hästen) byter stall till helgen, när kan man börja rida för & utforska vägarna och så? vet att det kan vara individuellt, men...
Svar
11
· Visningar
960
Senast: Pansi
·
N
Träning Har ni några tips vad man kan göra förebygga att snön klumpar sig under hovarna?? :mad: /Erika
Svar
18
· Visningar
1 686
Senast: Breccia_
·
Träning Vet inte riktigt om jag lägger den här tråden på rätt ställe, men jag chansar! Jag har en shettis som mest tömkörs för tillfället...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Nora
·
N
Träning Min häst har blivit jättelak mot en av sina hagkompisar (går ihop med 3 ston) och han hetsar de andra två stona att jaga det tredje...
Svar
16
· Visningar
2 060
Senast: Notorius
·
F
Träning Jag har blivit lite konfunderad! Somliga duktiga tränare och erfarna hästmänniskor leder sina hästar med slakt rep och går framför...
2
Svar
27
· Visningar
2 550
Senast: Silly
·
D
Träning Foderhästen har börjat att vända baken mot mig i hagen & galopperar sedan iväg & jag kan inte fånga honom igen..har fått börja med att...
Svar
18
· Visningar
1 211
Senast: DjChuikita
·
N
Träning Hörde nått så konstigt som att en häst som är inspänd och går med huvudet lågt och gärna "mellan frambenen" utlöser lugnande endorfiner...
Svar
17
· Visningar
1 855
Senast: Bill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama