E
Egonson
Sv: Öppen lucka/stäng lucka?
Berätta!
Alexandra_W skrev:/Alexandra - som idag sett en otäck transportolycka
Berätta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alexandra_W skrev:/Alexandra - som idag sett en otäck transportolycka
By the way, som ett sidospår, är det nån som har koll på hur länge ett föl är just ett föl? I rent lagteknisk mening alltså, n är kan man börja transportera en häst uppbunden?
Vidare skulle jag vilja se ett eller ett par DOKUMENTERADE fall där hästarna brutit nacken i transporten, JUST för att de varit bundna i bommen.
Álin skrev:Till alla:
Ni som har lilla luckan bara litet öppen, hur fäster ni den då?
På "vårt" släp (Trane som sagt) stänger man den med ett vanlig lås (sånt man har på bla. boxdörrar och vanliga grindar, vet inte vad det heter ) och den går inte att fästa halvvägs utan bara helt stängd eller helt öppen.
Då måste man isf knyta fast luckan i bommen innanför men då står den väl bara och slår?
Álin skrev:Berätta!
Mike skrev:Svar till alla e som svamlar felaktiga uppgifter.
Doneloge skrev:Den komentaren var faktiskt onödig, men är tacksam för det fina svaret på min fråga. Har undrat länge vad det står i reglerna, men har inte själv kunnat hitta det...
En annan av alla dessa myter som hästhållningsvärlden älskar att upprätthålla.att bilens avgaser går under transporten och sugs sen in där.
Har själv åkt bak i vårt B*j-släp, med luckan nere, och där kommer inte in några avgaser alls, varken vid långsam körning, eller vid körning på motorväg.
Doneloge skrev:Hur många gånger behöver jag säga att jag bara hört det och säger inte att det stämmer. Jag har själv letat efter lagen och inte hittat svar på min fråga. Bara föratt du vet betyder inte att alla andra vet det också och frågar man vad det är som gäller så blir man anklagad för saker och ting. Det är väl bättre att man frågar och får svar än att man aldrig får reda på vad som gäller eller?