Mys pys :)

Sv: Mys pys :)

Min häst är det inte så mycket mys-pys i.. Han vill att det ska hända saker hela tiden, och helst ska det gå undan. :cool:

Prata däremot, är väldigt trevligt. Att få göra små saker för matte eller vara med och smaka på borsten medans matte ryktar.

Massagen tycker han om i sig, men han tröttnar ibland och vill göra nått med mer fart i ist.

Vi gör andra saker. Någonting som han uppskattar mycket är när han får göra saker, använda hjärnan. Markarbete bla. Och det använder man ju i allt. Men vi kan ta promenader i skogen där jag hela tiden leker och pratar med honom. Han tittar mer på mig än på vägen vilket kräver lite av mig också - det har hänt att han bongat in i ett och annat träd. :angel:

Hämtningen i hagen kan vara väldigt "djup" den med. :p Brukar försöka hitta rätt positioner och attityd för att flytta honom och kontrollera honom på håll. Sen händer det att vi racar till grinden, eller åt andra håll om det är så... det är roligt :D

Promenera (alltså med dig på marken med) med hästen rakt in i skogen och göra det i ett upptäckar tempo.

Massage - lära sig av en massör hur man gör. Det gör underverk både på hästar och på familjen.... :D

Sitta på en sten i hagen och bara vara. Eller vandra runt bland hästarna i hagen. Kul när hästarna följer en runt för att se vad som är på gång.

Rida ut långt och länge.

Rida på långritt med övernattning, bara du och hästen.

Hälsning Maja

Åhh jag blir så varm i kroppen när jag läser alla svaren. Min häst är inte så jättekelen, hon kan t o m ta ett litet tjuvnyp ibland :o .
Men jag utövar horsemanship på henne och då kan hon vara extremt supermysig :love: Jag kliar henne och hon kliar tillbaka, jag blåser henne i näsan, sätter min kind mot hennes mule osv.
Sen ibland så rider vi och fikar. Det är skitmysigt, speciellt nu när det är snö ute. Rider man till affären och köper något gått och fikar.

Hubbe å jag vi myser på olkia sätt,oftast så leker vi först (han är lite annolumda) de kan vara drag kamp om ett rep de uppskattas sedan kan han jaga repet (ni vet som man leker med en katt släpar repet å han jagar) sedan massage å bara stå å vara med varandra,förr då låg vi å sov tillsammans hoppas vi ska hitta tillbaka dit,men nu är de så kallt i stallet ;)
Så ja lite annolunda är vi med mysigt är de å förstås att bli kliad över allt är jätte skönt :D bara sitta i hagen å titta el dona i hagen med Hubbe som absolut ska hjälpa till (spec om vi sprkar som med vind skyddet el måla) :D

Ni vet hur svårt det kan vara att få ta i öronen på hästen?! Min plutt älskar det!!!! Han sätter huvudet mellan mina knän och BER om massage på öronen. Där kan han stå hur länge som helst.

Dottern min brukar på sommaren ta en upp och ned-vänd hink och sätta sig helt stilla ute i sommarhagen.

Det är kul att se hur pållen går där långt borta och betar men att han sedan drar sig närmare och närmare alltmedans munnen tuggar frenetiskt. Till slut har han kommit alldeles intill och slutar tugga för att snusa på henne. Då får han en stor puss på mulen men då säger han: "Näää, nu räcker det! :o
.......och så tuggar han sig iväg igen :D

DET tycker jag är mysigt att se.

Lek med hästen! Tex 7 games!
Sen är alltid rykt och pyssel ett sätt att oxå komma hästen närmare!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 008
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar