Knäpp i huvudet??

Sv: Knäpp i huvudet??

Varför ska man slå en häst i huvudet? Det är ju den delen på hästen som man ska krama. :love: Jag brukar inte ta i främmande hästar som vill hälsa, utan jag gör som dom gör mot varandra, sticker fram huvudet och snusar lite på dom. Sen när vi har hälsat brukar det bli en liten kram för då har dom kollat att jag inte är farlig. Min häst var också huvudskygg när jag fick henne men det gick över när det blev kramar och gos istället för en smäll.

Ride on skrev:
Varför ska man slå en häst i huvudet? Det är ju den delen på hästen som man ska krama. :love: Jag brukar inte ta i främmande hästar som vill hälsa, utan jag gör som dom gör mot varandra, sticker fram huvudet och snusar lite på dom. Sen när vi har hälsat brukar det bli en liten kram för då har dom kollat att jag inte är farlig. Min häst var också huvudskygg när jag fick henne men det gick över när det blev kramar och gos istället för en smäll.

Helt rätt, man ska kramas! :love:

Det har jag också märkt!
Att många tror alla hästar kan behandlas likadant alltså.

Men att tro det, det måste ju bero på en enorm okunskap att "läsa" hästen och se hur den reagerar i vissa situationer?
Och total avsaknad av att se "orsak och verkan"?

Men egentligen, vems fel var det att hästen behandlades så?
I Sverige är ju människor omyndiga tills de är 18 år, innan det så är ju föräldrarna ansvariga för deras handlande.

Jag tycker givetvis inte att ung- :devil: ska behandla sin häst på det viset, men egentligen gjorde hon ju som hennes föräldrar lärt henne att göra!
Dvs sparka och slå, för det är så man får den effekt man vill ha...

Precis som föräldrar som super och skiter i sina barn, så tycker jag föräldrar till en sådan unge är totalt olämpliga föräldrar!
För den ungens omgivning lider ju av ungen! Lider av föräldrarnas totala avsaknad av uppfostran av sitt barn!

Tyker att du ska sluta att slå din häst, hoppas att han ger igen på dej nästa gång du ger honom en rak höger......Låter som att det är du som inte har nått vett....

Låte som det är du som inte har nåt vett. hoppas att du får en rak höger tillbaka, för fortsätter du så, så får du nog ingen bra häst.....

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 953
Senast: Sel
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: mily
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 108
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka