Strö i transporten?

Sv: Strö i transporten?

Jag har strö i när jag lämnar ön samt när det är minus grader.
Jag har en gång kört utan strö i vintern och det gör jag inte om. Kondensen hamnade på golvet och frös till vilket gjorde att det blev blixthalka i transporten och hästen gick omkull :crazy: hade jag haft spån så hade olyckan kunnat förhindradts. Numera har jag alltid spån i, tycker att det suger bättre än halm.

Jag har en broschyr från jordbruksverket som har info. + bestämmelser vad som gäller vid transport av hästar. Den heter djurskyddsbestämmelser, Transport av häst. Där står ALLT!!!!
Vad som räknas som "transporttid, vilken takhöjd det ska vara, ventilation, fodertillgång (lång resa), Hur länge man transporterar.

T.ex. så ska det finnas en körjournal om man transporterar en häst
en längre sträcka :o :o
I den ska man fylla i vart/när man startar, när och hur länge man har
stannat mm mm mm

Man blir snurrig :confused: :confused: :confused:

Snagget skrev:
Jag har en broschyr från jordbruksverket som har info. + bestämmelser vad som gäller vid transport av hästar. Den heter djurskyddsbestämmelser, Transport av häst. Där står ALLT!!!!
Vad som räknas som "transporttid, vilken takhöjd det ska vara, ventilation, fodertillgång (lång resa), Hur länge man transporterar.

T.ex. så ska det finnas en körjournal om man transporterar en häst
en längre sträcka :o :o
I den ska man fylla i vart/när man startar, när och hur länge man har
stannat mm mm mm

Man blir snurrig :confused: :confused: :confused:

vart får man tag på en sån broschyr? Verkar intressant...

Har alltid strö i transporten....o det är alltid spån. Det ligger kvar sen förra gången man åkte med hästen.

jag strör jämt i transporten det är ju trevligare för hästen

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 971
Hästmänniskan Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll! Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag...
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Hanna2021
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 390
Utrustning Har lite svårt att välja täcke inför en liten åktur vi ska ut på... Vanligtvis kör vi 10-30 min till träning, och då låter jag oftast...
Svar
11
· Visningar
2 014
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama