kaninälskare
Trådstartare
Självklart var det ingen som slog min häst vet inte vart du fått det ifrån? Jag mena att en annan person i stallet som ej var stressad alls fick gå in med den och var medveten om att vi hade haft problem. Skulle aldrig låta någon slå min häst, då hade jag förstått varför den ej vill gå in i släpet.Det finns 100 olika sätt att lasta en häst, både bra och dåliga..
Gissar på att din häst blivit väldigt påverkad av din stress och vad menar du med att ngn annan fick gå in med den på skarpen? Slog personen hästen för att få in den i släpet?
Jag är själv känslig för stress och skulle också tycka det är jobbigt om det uppstod situationer där det blev stressigt, då drar jag mig för att göra den saken igen eftersom jag inte gillar stress. Tycker inte du ska låta andra lasta din häst eller gå på den/slå på den.
Hade det varit min häst hade jag tagit mig tiden att bara gå med den till släpet. Inte försöka få in den utan bara ställa mig vid rampen och söker hästen sig ner för att lukta eller vill sätta upp ett ben eller två hade jag belönat den och sen gått tillbaka till stallet. Fortsatt så tills den förknippar släpet med ngt trevligt och absolut inte pressat hästen. Har den varit lättlastad innan känns det väldigt taskigt att dra in den med lina och tvång om det inte är tex ngt akut som hänt och ni behöver åka till klinik.