En tokig häst...

Sv: En tokig häst...

Min häst var rena rodeo kungen på träningarna förut :crazy: Fortfarande litegrann men inte lika...

Men jag ärde iaf mig att ställa mig lite upp i sadeln för då följde jag med i rörelserna mkt mer + samtidigt lyfta upp huvudet på honom för att då får han ingen balans till bocken. Eller annars bara plocka in han på en tygel då tappar han också balansen.
Annars om hästen är pigg dra en rejs så han får kuta av sig :idea:

Kan vara värt o testa? :)

gubben skrev:
Min häst var rena rodeo kungen på träningarna förut :crazy: Fortfarande litegrann men inte lika...

Men jag ärde iaf mig att ställa mig lite upp i sadeln för då följde jag med i rörelserna mkt mer + samtidigt lyfta upp huvudet på honom för att då får han ingen balans till bocken. Eller annars bara plocka in han på en tygel då tappar han också balansen.
Annars om hästen är pigg dra en rejs så han får kuta av sig :idea:

Kan vara värt o testa? :)

Står upp i sadeln gör jag nästan jämt, brukar vara när jag sätter mig ner som jag åker i luften :angel:
Huvudet försöker jag hålla upp, men han är jätte känslig i munnen när man rider som vanligt så man får va jätte mjuk i handen och när han väl drar ner skallen så följer hela tygeln med... prova dra i en tygel ska jag försöka nån gång :)

aaaha är det såå ;)
ja då kanske det inte har med det att göra :D

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
566
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 989
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka