Socialt inkompetent?

Sv: Socialt inkompetent?

I min flock så är det Ida som bestämmer. Innan jag gav dem så mkt ströfoder som jag gör idag ar hon en pest. Nu äter hela flocken i samma hög. Hade förut ett welshsto som var vedervärdig när hon var högst. Hon visste inte hur hon skulle betee sig när hon inte hade någon över sig. Precis som många av era hästar gör, sparkade och jagade de andra. Nu har hon kommit till en flock där hon är nästan lägst i rang och hon är en helt annan häst. Lugn o trygg och nöjd med att ha en bra ledare. I flocken idag finns bara ett störmoment och det är avelshingsten som har fått vårkänslor vilket inte de dräktiga stona har, kan nämna att han åker på stryk varje morgon :D

Sv: Socialt inkompetent?

Innan vi skaffade islänningarna hade vi ett nsv-sto, som tyvärr ofta gick själv, eller med en annan häst.
När vi sedan fick fler o fler islänningar, som började bygga upp en flock, utsåg de automatiskt henne till ledare, eftersom hon var äldre än dem (hon var 16 och de var högst 6..) och hon mådde urdåligt, eftersom hon inte alls visste hur hon skulle bete sig!!

Där ser man hur viktigt det är att hästar får gå med andra hästar!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 132
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 834
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka