Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning vad borde jag tänka mer på? dock en jättedålig bild. även hoppningen; förutom att jag ska ta fram händerna över hindret o...
Svar
7
· Visningar
1 138
Senast: Lädernunnan
·
H
Träning Är ställa och böja samma sak? Böjer man en häst så här: Man drar lite i innertygeln så att hästen tittar lite in mot mitten. Man...
Svar
15
· Visningar
3 475
Senast: Lena_B
·
Träning Mitt sto blir nervös när jag ska hoppa upp. Har hon sadel och träns så backar hon. Är hon uppbunden i grimma, och jag ryktar samtidigt...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: rosita
·
A
Träning Vad tycker ni om "7 games"? Funkar det att följa dom? Är det en bra att bara följa dem precis som dom står, eller ska man bara ta vissa...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Mount Never Rest
·
U
Träning Hej, jag rider aldrig lätt, spelar ingen roll vilken häst det är, har nog inte gjort det på si så där 7 år, men nu skulle ja plötsligt...
Svar
12
· Visningar
2 472
Senast: haringenfantasi
·
Träning Har precis påbörjat ledarskapsträning a´la KFH. Jag har en väluppfostrad foderhäst, men det är si och så med ledarskapet! :angel...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: gadriel
·
D
Träning Jag hade tänkt börja jobba min medryttarhäst lite från marken, och jag skulle vilja ha tips på vad man kan göra.
Svar
2
· Visningar
669
Senast: adnamA
·
L
Träning Hade även lagt denna fråga under westernridning, men det verkar inte vara någon där som har något bra förslag så jag provar här också...
Svar
15
· Visningar
1 799
Senast: Totola
·
Träning Denna tråd kanske liknar Fjunets. Men ja.. Har också lite problem med medryttarhästen. Första gången jag hämtade honom var han...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: LIA
·
S
Träning Så hette en gammal startad tråd, så jag tar en ny :) Tidigare har jag skrivit om min tittiga häst och det problemet kvarstår. Kan väl...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: tretjak
·
B
Träning Har tillstött ett problem i mitt stall. Jag hävdar att hästar kan gå ute på kvällen, och att de ser bättre än vi gör i mörkret. De...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 282
Senast: martizan
·
Träning Min unga shettis har fått ett hemskt beteende den senaste veckan. Det har kommit lite smyganse så jag har itne tänkt på att han är...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: EmblaAsk
·
Träning Jag har haft tur att min häst alltid har haft det lätt med de andra i flocken i en ny hage. Det har aldrig varit slagsmål utan funkat på...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Snurrfian
·
Z
Träning Har en unghäst som inte åkt transport så himla mycket, max 10-12 ggr. De två första gångerna tog det lite tid att få in henne (max 30...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Ztrawberry Zling
·
N
Träning Min shettis blir helt knasig o skakar i huvudet så fort man kommer åt öronen... Blir inte arg eller så, vänder bort huvudet så fort man...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Nora
·
S
Träning Såg tidigare att det fanns en tråd om detta, men det tog aldrig upp om vilket preparat man ska ge sin häst utan att behöva ta till en...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: Sliver
·
D
Träning Finns det något som man ABSOLUT inte ska göra när man tränar hästen i/med repgrimma???
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: Bill
·
Träning börjar hingstar skita i hög?
Svar
3
· Visningar
757
T
Träning jag är medryttare på en islandshäst och när jag ska fatta galopp så börjar hon slängtrava först, och sen fattar hon galopp galopperar...
Svar
16
· Visningar
1 403
Senast: Qodrofenia
·
Träning Jag börjar tröttna på min kära pållas beteende när jag rider... Det verkar som om hennes största mardröm i livet är att sätta ner...
Svar
16
· Visningar
1 323
Senast: miiiiiiia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama