Sv: Gammal tråd-fler svar?
Kan bara berätta vad jag har upplevt, unghäst som jag ridet in och därefter sålt, tuff dam med mkt egen vilja, i början hade de lite problem med vem som bestämde men när detta löst sig så gick hästen jättebra, rätt vad det var så började hon klydda med uppsittningarna, sedan började hon stegra sig och tappade helt sin hoppvilja (älskade att hoppa innan), kollades upp av veterinär hittade ingenting utan menade att det satt i huvudet, massör, equiterapeft och kiropraktor togs ut (olika människor) fortfarande ingenting egendomligt någonstans, så slog hästen över med ägaren under som då inte vågade sitta upp på den igen, som sista utväg innan avlivning så skulle hästen röntgas igenom från topp till tå, behövde bara röntga ryggen syntes direkt att där var en skada (trots att hästen på inget vis i världen visade något obehag från ryggen när man klämde på den) operation blev bestämd. Efter operationen sa kirurgen att detta var det värsta de sett, hästen har troligen vurpat rejält i hagen och på något sätt har två tornutskott vänt sig om varandra och mellan detta var där en stor vätskefylld cysta. De sa bara en sak - att den hästen har haft fruktansvärda plågor från den ryggen. Så jag säger bara med alla de symtom du har från din häst så ÅK OCH RÖNTGA RYGGEN NU !!! eller sluta rida på hästen och ha den som sällskapshäst den talar ju sitt tydliga språk att någonting är ordentligt fel och den vill inte bli riden.