!
En häst är en häst!?! Enligt "samstämmiga" uppgifter, "talar" alla hästar samma språk sins emellan. Alltså borde även vi kunna använda samma språk till dom, oavsett det gäller nordsvensk, hbl, arab eller annat? Har jag rätt eller fel?
Jag skulle kunna "leka" med vilken ras som helst, eller inte med någon alls, beroende på vad du lägger i ordet. Du får svårt att övertyga mig om, att en nsv skulle vara grymmare än andra. Dom jag träffat på, har snarare varit "renare" att kommunicera med.
Jag är övertygad om, att "dina" tjejer missuppfattat det mesta, när det gäller NH, vilket uppenbarligen även du gjort. NH innbär varken larv eller kravlöshet! Dina inlägg innehåller så många felaktigheter och fördomar, att det är omöjligt att bemöta allt här. Om du är intresserad av att veta lite mer, innan du går ut och kräver NH-förbud (en obegripligt bakvänd tanke!), föreslår jag att du kontaktar NNHA och ventilerar dina frågor med dom.
Att hästar sköts fel, kan du knappast klandra NH-filosofin för.
Varför säger då många av repgrimmornas förespräkare att de inte kan hålla sin häst i träns utan bara i repgrimma.
Det har jag aldrig hört! Snarare brukar det vara så, att "man inte kan hålla sin häst utan träns". Repgrimman är inget skarpt pinoredskap för att tygla en häst, utan ett verktyg för enklare, finare kommunikation.
LIA