Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Är det någon som har erfarenhet av detta. Vi ska ev ha ett sto och två valacker i samma hage. Brukar det fungera?
Svar
18
· Visningar
2 472
R
Träning Tränar min unghäst för inridning,har inte så stor erfarenhet så därför undrar jag lite.När jag tog på tömkörningsdäckeln första gången...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: Virrpannan
·
Träning Priblemet jag har är inte att han inte vill gå in.. för de är inget problem. Utan att han kastar sig överbommen om han får stå där inne...
2
Svar
28
· Visningar
1 826
Senast: tretjak
·
Träning Skulle någon vilja vara snäll och förklara vad join up innebär!? Har stött på det uttrycket ett flertal gånger men inte fattat vad som...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Blixten
·
F
Träning Jag har en liten shetlandskorsning som är sju år gammal. Trots att jag tycker mycket om honom så kan jag inte förneka att det är en...
Svar
18
· Visningar
1 875
Senast: mizz
·
Träning Hur går en avlivning egentligen till? Hur mycket blod tappas osv.? Luktar det mycket? "Döljs" det lätt om man har över grus, sand osv...
Svar
4
· Visningar
880
B
Träning Hur många använder ridspö och varför?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 817
Senast: Lancet
·
F
Träning Hur gör man för att få en häst att bli mjukare i munnen? Vad kan man använda för bett vid hoppning, om man inte klarar att hålla/stoppa...
Svar
16
· Visningar
1 328
Träning Har blivit kontaktadav en tjej som jättegärna vill köpa min drummel till häst :banana: . Problemet är "bara" det att hon bor i Norge, i...
Svar
12
· Visningar
1 250
Senast: Sliver
·
S
Träning Jag rider ett varmblod på 12 år, ungefär 1,62 i mkh. Han har aldrig gått på travet, med kan dock medelsvår dressyr. Han står med en...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: Pollifaxen
·
Träning Nu ser det ut som så att han blir helt enkelt nervös av ryttare. Satte upp en kompis på hans rygg i onsdags och gick själv brevid. Han...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Mysaan
·
Träning Har börjat öva hästarna på allvar med att gå hemifrån en och en. Valacken både leder och rider jag, stoet leder jag bara. Valacken är en...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: rosita
·
M
Träning Jag har ett problem med min nyinköpta 3-åring. Hon är travare och därmed väldigt mycket hanterad, jättesnäll och alllt. Men endast van...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Mi_L
·
N
Träning Japp, nu ska lillkillen hem. Började fundera över hur jag ska göra med skydd i transporten. Han är väldigt stökig, steppar runt i början...
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Houdinie
·
A
Träning Vad gör man åt en hopplös (men underbar :love: ) häst som tar av sig nattbandagen ? Och bootsen i både hagen och box ?! Han tar av...
Svar
14
· Visningar
1 102
Senast: Jeps
·
A
Träning Min hovslagare har sömstuckigt min häst :cry: :confused: :crazy: Så nu e han halt. :( hur lång tid brukar dom vara halta...
Svar
13
· Visningar
5 062
M
Träning Jag är ingen som "aktivt" tränar NH, utan har varefter insett att mycket av det som ingår i kurser och litteratur redan är sådant jag...
Svar
18
· Visningar
1 146
Senast: alazzi
·
M
Träning I ett halvår har det knappt varit roligt att gå till stallet. Orsaken är att min häst inte tycker om att göra någonting, hon vill inte...
Svar
8
· Visningar
999
Senast: Shettisar
·
S
Träning Jag har nyss fått hem en 3-åring, och håller för fullt på att lära känna honom. Min förhoppning är att så småningom få en häst som...
2
Svar
26
· Visningar
2 376
Senast: yes
·
Träning Har börjat överväga att köpa en dressyråring från holland som jag ska rida in och uppfostra själv. Jag vill däremot ha hjälp av proffs...
Svar
2
· Visningar
693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka