Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaa då, då flyttade hon sig ett par tre decimeter bakåt. Denna bild är INTE fejkad, svarven går för fullt. Värre var det när jag skulle borra för att spränga bort sten i hagen, då skulle hon prompt fram och undersöka bergborrmaskinen som gick för fullt och kompressorn var jättebra att klia rumpan mot fast den vrålade som ett jetplan. Skördetröskor som var igång var också jättespännande att undersöka, fast motorn var igång på tomgång var det bara att kliva upp med frambenen på skärbordet och äta nytröskade strån direkt från haspeln. Ingen häst som varit lös med mig har någonsin skadat sig på något.Lady_S skrev:Visst har du henne på säkert avstånd när du startar svarven?
Tack! Det var bara ett problem: jag fick inte ha mina chips eller mitt godis ifred.Snurrfian skrev:Helt off topic men dottern på snart tre år tyckte att din häst bodde fint i huset!
Har hon såna där snygga skydd med radio i?Ride on skrev:Ingen fara, hon har hörselskydd på när det bullrar som värst. I kväll stod jag och blästrade bildelar i blästerskåpet som står vägg i vägg med stallet och det borde ju skrämma skiten ur vilken häst som helst med sitt pysande och fräsande, men icke. Hon låg och lurade och lyssnade på radio när jag gick in, precis som vanligt.
Givetvis är det radio i hörselskydden vad annars? Endast det bästa är ju gått nog.Humelibumlan skrev:Har hon såna där snygga skydd med radio i?
Själv tog jag ur de fastrostade brodden med vinkelslip på min då 1-åring Humlan
Sorry, det var ju så klart en korkad frågaRide on skrev:Givetvis är det radio i hörselskydden vad annars? Endast det bästa är ju gått nog.
Jag blåser ur broddhålen med tryckluften så behöver jag inte pilla i onödan. Går skitbra.
martha skrev:Jag kan faktiskt också provocera hästar med att göra saker dom är rädda för, det är skitjobbigt att behöva smyga på tå för hästar som blir livrädda för minsta lilla..ju mer man smyger, ju värre blir hästarna...OM det nu var vedhuggningen som din häst eller nåns häst hetsade upp sig för så tycker jag att dom ska lära sig att folk faktiskt kan hugga ved utan att himlen trillar ner..ju mer huggning dom blir utsatta för , ju mindre reagerar dom till slut....
Om du ska sätta igång din häst nu så lär han ju flyga i taket för en massa andra saker också...
Du skojar? Du tror inte att det är mycket liv o rörelse på en travbana?Mysaan skrev:Nja nu är iofs min kille känslig för ljud han aldrig hört efetrsom han gått på travbanan och då för det mesta gått dövad. Så visst kan det mycket väl vara så att han faktiskt blev rädd för det ljudet.
.
Humelibumlan skrev:Du skojar? Du tror inte att det är mycket liv o rörelse på en travbana?
Och tussarna används bara när man kör, vilket man inte gör dygnet runt 7 dagar i veckan, utan oftare ungefär varannan dag 30 min till 1 timme..
Skulle snarare säga tvärt om, de som stått på bana eller i andra större stall, brukar inte bry sig eller stressa upp sig i första taget..