Sv: Ridspö
Instämmer helt.
fio. skrev:ja för att klå upp hästen, vad trodde du
Instämmer helt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fio. skrev:ja för att klå upp hästen, vad trodde du
Bill skrev:Trampade jag på en öm tå? Du skulle behöva gå en kurs i horsemanship kanske till och med westernridning, så att du också får lära dej nåt, för det verkar som det finns tomt utrymme upptill som behöver fyllas! Virrpanna har väl nån annan döpt dej till?!
Ride on skrev:Om du har så mycket hästar och så mycket lektioner och pappersarbete som du påstår, hur f..n hinner du hänga här på Buke då?
(OBS! Påhopp OBS!)
Piraja skrev:Stick ut med dina åsikter du...vi är några som gör det ju.
Jag rider western och förstår vad du har sett men, som jag sa i ett tidigare inlägg: Skit finns i alla läger!
Nu ska jag dessutom ändra mig Var på AR-clinic i går och såg vitsen av ett spö. Liksom en aha-upplevelse för min del. Ska börja rida mina enligt AR-tekniken och kommer att införskaffa mig ett dressyrspö
Oh herreguuud, ja då kommer världen att klappa ihop omgående.Piraja skrev:Inte särskilt snällt påhopp!
Jag studerar psykiatri
Ride on skrev:Om du har så mycket hästar och så mycket lektioner och pappersarbete som du påstår, hur f..n hinner du hänga här på Buke då?
(OBS! Påhopp OBS!)
Piraja skrev:Ha ha jag har förflutet som dressyr fantast, dock ej till tävling, men ledsnade på attityderna i ridklubbarna som jag hade närhet till. Där sågs hästen som ett redskap som en maskin och där fick spöt tala om hästen inte fattade...eller sporrar med för den delen. Där fanns absolut ingen förfining. Dagligen hördes otrevliga tillrop som negligerade hästen som individ. Så jag blev en skogsluffare som av en händelse halkade in på western (ett gäng med mjuka metoder där hästen ska må bra av det vi gör)...sen flyttade jag söderut från Hälsingland, fortsatte med western i en mycket trevlig klubb med känsla för hästarna och så råkade jag hamna på den här clinicen igår och blev helt såld