Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Nu var det ett tag sen jag skrev här ang. tips till mej och min häst. Så jag tänkte rapportera lite om hur vi jobbat och hoppas på lite...
Svar
14
· Visningar
875
Senast: Totola
·
Träning Nu har hon hoppat över grinden.....förrut gick hon bara bekvämt rakt igenom. Med jättetjock och tät vinterpäls så bryr hon sig inte om...
Svar
14
· Visningar
1 214
Senast: Alexandra_W
·
T
Träning Råkade ut för en synnerligen otrevlig människa i ridhuset häromdagen och vill gärna ha lite synpunkter! Vi har ju ridhusregler där det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 881
Senast: pinkcookie
·
Träning gah! jag blir smått galen på min medryttarpolle ibland :angel: vid uteritt kan han ALDRIG gå rakt fram. man måste alltid styra honom, om...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Priscilla
·
S
Träning Har fått hem en valack som är verkligen spänd som en stålfjäder, både i hantering och ridning. Han ser spöken och är rädd för i princip...
Svar
5
· Visningar
1 442
Senast: Beauty_Boss
·
B
Träning Nu tänker jag skicka tillbaks ponnystoet alltså!!! :mad: Va f...n... :mad: INTE EN SEKUND att connemaran får vara ifred för den...
2
Svar
24
· Visningar
2 519
Senast: corzette
·
L
Träning Hästen ifråga är OMÖJLIG att ta in från hagen. Om man ens närmar sig hagen så springer hon flera varv i fullt ös och stannar inte...
Svar
2
· Visningar
628
Senast: burton
·
N
Träning Snälla finns det nån vänlig själ som kan tala om för mig hur man gör för att hålla en shettis INNE i en hage?? :confused: Jag blir...
Svar
7
· Visningar
933
Senast: Moheed
·
Träning Igår åkte vi ut till stallet för att ta in hästarna som vanligt. När vi hade mockat färdigt, portinerat ut mat och så vidare tog vi en...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 887
Senast: BuenoBull
·
M
Träning :) Hej Jag är Medryttare på ett gotlandsruss och när jag ska fånga henne springer hon bara bort och det är som om hon tycker det är...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: BuenoBull
·
W
Träning Igår höll mitt 3 åriga sto att knäcka mig... Skulle lastas för att åka bort över sommaren men hon hade en helt annan åsikt om det...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Warmia
·
Träning :banana: Det finns ett tomt stall jättenära där jag bor. Ägaren till stallet har inte velat ha min häst inhyrd. Frågade där först av...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Houdinie
·
Träning Mitt hbl. (4 år) har en tendens att passa i skritten, inte på lång tygel , men på kort. Som 3 åring blev han bara riden i skogen, men nu...
Svar
9
· Visningar
2 256
Senast: Matten
·
L
Träning Brukar ni rida själva eller ensama kanske låter bättre? jag har gjort det 2gr, men ägaren(jag är fodervärd) tycker det vore bra om man...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 017
Senast: Majjijann
·
N
Träning Vad tror ni om detta? En unghäst (5 år), inga problem att longera, tömköra eller jobba från marken ö.h.t. Mycket snäll och...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: mackan
·
Träning Som nybliven markägare blir man förvånad över hur lite ryttare känner till om var man får rida någonstans :eek: Gissa om jag blev sur...
2
Svar
34
· Visningar
2 932
Senast: MaLu
·
A
Träning jag har en foderhäst som är väldig mkt hanterad från backen av sin ägare. (tror de är PNH hon håller på med) han är 6 år och som sgat...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: AlterPride
·
Träning Kallar ni detta att spänna inn?`?` Han kan röra huvudet nacken fritt. Vi testade detta och han blev en annan häst. Försöker inte...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: Rotterö
·
F
Träning Hur ofta anser ni att hästen bör få en vilodag?
2
Svar
25
· Visningar
1 975
Senast: Houdinie
·
Träning Funderar över om man över huvud taget "skall" ge hästen något stöd på tygeln. Jag försöker rida "mina" hästar med så lite tygelkontakt...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: CeciliaHeikne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V