Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Igår höll mitt 3 åriga sto att knäcka mig... Skulle lastas för att åka bort över sommaren men hon hade en helt annan åsikt om det...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Warmia
·
Träning :banana: Det finns ett tomt stall jättenära där jag bor. Ägaren till stallet har inte velat ha min häst inhyrd. Frågade där först av...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Houdinie
·
Träning Mitt hbl. (4 år) har en tendens att passa i skritten, inte på lång tygel , men på kort. Som 3 åring blev han bara riden i skogen, men nu...
Svar
9
· Visningar
2 244
Senast: Matten
·
L
Träning Brukar ni rida själva eller ensama kanske låter bättre? jag har gjort det 2gr, men ägaren(jag är fodervärd) tycker det vore bra om man...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 017
Senast: Majjijann
·
N
Träning Vad tror ni om detta? En unghäst (5 år), inga problem att longera, tömköra eller jobba från marken ö.h.t. Mycket snäll och...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: mackan
·
Träning Som nybliven markägare blir man förvånad över hur lite ryttare känner till om var man får rida någonstans :eek: Gissa om jag blev sur...
2
Svar
34
· Visningar
2 932
Senast: MaLu
·
A
Träning jag har en foderhäst som är väldig mkt hanterad från backen av sin ägare. (tror de är PNH hon håller på med) han är 6 år och som sgat...
Svar
7
· Visningar
931
Senast: AlterPride
·
Träning Kallar ni detta att spänna inn?`?` Han kan röra huvudet nacken fritt. Vi testade detta och han blev en annan häst. Försöker inte...
Svar
14
· Visningar
1 448
Senast: Rotterö
·
F
Träning Hur ofta anser ni att hästen bör få en vilodag?
2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: Houdinie
·
Träning Funderar över om man över huvud taget "skall" ge hästen något stöd på tygeln. Jag försöker rida "mina" hästar med så lite tygelkontakt...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: CeciliaHeikne
·
M
Träning Jag har en varmblodig travare (nu endast ridhäst, och trivs med det och är jätte duktig) Allt går bra förrutom att han är tittig och...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 584
L
Träning Vad tycker ni om att ge en svårskodd häst lugnande (så att den inte kan hoppa omrking) för att sedan om det går bra dra ner på dosen och...
2
Svar
31
· Visningar
8 065
Senast: Sliver
·
Träning Behöver lite råd i detta. Jag har min kille på foder nu av flera anledningar. Ska i slutet av juli köpa honom när foderavtalet tar slut...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: Mysaan
·
Träning Hej ! Har släppt ut ett sto tillsammans med tre andra hästar i en stor hage. Det finns ju lite gott gräs i den och de har mysigt. Vi...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Sparky
·
Träning Jag får hem min häst i juni. Det jag funderar över är om jag ska dra av honom skorna, ge honom sommarlov, och lära känna/hantera honom...
Svar
10
· Visningar
930
Senast: Mimmi81
·
Träning Liite missvisande rubrik men den bästa jag kunde åstadkomma. Såhär är det: Jag har stall med tre boxar. I en annan byggnad finns...
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Trissa
·
K
Träning Häromdagen var hovslagaren på ridklubben där jag praktiserar, och en häst som hade en tappsko som skulle slås på var ganska "stönig" -...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 328
Senast: legolaspiggelin
·
M
Träning Jag har funderat på att låta mina hästar gå på lösdrift då veterinären rekomenderade det. Det är 2 tävlingshästar, som tränas 6 dagar i...
Svar
5
· Visningar
821
Senast: woffihaa
·
Träning Tvååringen har fått NOG med besked nu och myrorna på uppåttjack har tydligen tagit över helt. Kort bakgrund så jag tränar unghästar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 561
Senast: Carolrita
·
Träning Vad innebär promenad ridning för dig?
2
Svar
26
· Visningar
2 060
Senast: Skruttan1982
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar