Rida alldelaes ensam!

Sv: Rida alldelaes ensam!

Rider nästan alltid ensam. Kanske 2 gånger/månad någon rider med ut (är i stallet på de tider ingen annan är där).

Jag tycker att det är en fördel att lära hästen gå ensam, utan att vara "beroende" av draghjälp.

Kör jag ut till skogen (tar transporten dit) är jag alltid själv.

Jag rider alltid ensam. Utan undantag. Blir så när man har eget stall och bor i urskogen.

Jag har som baskrav att mina hästar SKA fungera ensamma, och det har aldrig varit problem.

Vad många som rider ensamma! Trodde att det bara var jag men här ser man! Rider nästan alltid ensam, dom andra i stallet rider typ aldrig å rider dom så gör dom det i paddocken... Så har det varit i alla stall jag har varit i!

Jag rider alltid själv fast de beror ju på att jag har eget stall och umgås inte dom som har hästar här omkring.
Fast tidigare när min kompis bodde här så red vi nästan varje dag tillsammans. Men jag tycker de är skönt att rida ensam då man kan sitta och tänka ifred. Även fast de kan bli lite långtråkigt men som sagt vi klarar oss bra både ja och hästarna.

Jag rider i stort sett alltid själv. Har inga i närheten att rida med. :(
Visst är det skönt att rida själv, men ibland saknar jag (och pållen!) en kompis att rida med, men det brukar gå bra!

Tycer det är tråkit att rida själv, oftast rider jag med vännen. fast vi är ju barta vi två i stallet med våra tre hästar. vi kommer bra överens, turas om om att vara först o sist och ofta rider vi i bredd, i alla gångarter (fast oftast skritt i bredd) för att hästen ska lyssna på bara mej. det funkar utmärkt för oss, och eftersom vi bestämmer väg o tempo ihop så bir de jätte bra :)

Rider som oftest ensom. Jeg har mine 2 hester hjemme. Varmblods stoet har fodervärd og jeg rider som oftest sammen med dom 1 gang i uken, noen ganger 2 ganger også (hon rider varmblodet 2 gg i uken)

Foretrekker å ri ensom når jeg skal trene, mitt kallblods sto er lite het og siden hun trav trenes kan det gå hardt unna innimellom :)

jag rider oftast ut själv om det inte är nån annan i stallet som ska rida, då rider vi såklart tillsammans. ibland är det skönt att rida ut själv, då kan man busa mer..
men det kan vara skönt med sällskap också, pållan blir oftast lugnare i sällskap av en annan pålle och det är kul ibland att prata med nån medan man rider och inte bara hästen ;)

jag rider oftast själv. på senare tid (när ägaren till hästarna har ridit till sin fyraåring) har jag haft sällskap, men det är aldrig riktigt kul, eftersom den andra hästen är så ung och så rädd för allting och alltid ska hålla på att mopsa sej mot den hästen jag rider. iofs är det väl en viss charm i det också ;)

det läskiga med där jag rider är att man måste rida över en "större väg" (inte direkt motorväg, men väl traffikerad, och folk kör väl i .. 80 där.)
om jag nångång skulle ramla av och tappa hästen, så hade det kunnat hända en hemsk olycka =/
jag ramlade faktiskt av en gång, och hästen sprang halvvägs hem. en granne lyckades fånga honom. det var nog det hemskaste ögonblicket i mitt liv.

Rider mer ensam än med sällskap. Det har många fördelar, men sen är det ju inte alltid så att det är folk i stallet samtidigt som mig.

Min häst rör sig väldigt stort och med energi vilket gör att andra hästar inte hinner med. Därav får vi stanna gång på gång och "sällskapet" blir inte längre något sällskap. Hitills har jag träffat på en häst som hunnit med min, och då har jag ridit med ganska många - samt är de flesta hästar större än min som inte ens når 160-sträcket. :cool:
Dessutom vill han helst vara först. Hamnar han bakom blir han kinkig och bredvid går inte - då måste han antingen om eller gå bakom. Bortskämd kuse. ;) Men jag är noga med att min häst trivs med ridningen.
Och dessutom är vi båda lite vilda.. så ingen passar in på våra turer. :devil: Gillar också att plötsligt från skritt fatta galopp vart som helst, när som helst - kanske precis innan infarten till stallet eller på en smal stenig stig. Och sen sakta ner efter bara några språng. Det fungerar inte med sällskap i rumpan.

Så, jag föredrar att rida själv många ggr. :cool:
Man får bestämma själv, man behöver inte tänka på någon annans behov, bara anpassa allt efter hästen. Så vill jag ha det när jag rider.

Så jag ser inte problemet för dig att rida själv. Det är väll bara att rida de vanliga rundorna i skogen eller vart det nu är ni brukar rida. Men du kan ju tänka på att skriva på tavlan i stallet, eller liknande, och berätta vart du rider, när du ger dig iväg och när du förväntar dig vara tillbaka. Samt ta med mob, men det gör väl alla. ;)

Jag måste jämt rida ensam eftersom vi bara är 3 i vårat stall och de andra två ej rider ( ? ) .
Kan vara svårt att komma iväg eftersomvi båda är rätt så osäkra på vart vi ska gå fram osv .
Skulle vara kul om jag hade nån annan att rida med faktiskt , både för min egen skull att kunna koppla av genom att prata + att min häst känner sig säkrare med en kompis .. :smirk:

Jag rider nästan bara ensam.. har hästarna hemma i eget stall..
Men ibland rider jag med grannen.

Gör jämt det. Är själv i stallet så. Jag tycker inte om det, är tråååkigt. + att Herman blir lätt stressad och het när han är själv.

När jag rider rider jag så gott som alltid själv, om jag inte får tag i något trevligt sällskap förståss:D

jag rider oxå som många andra här alltid (nästan iaf) själv . de e mkt mysigare o rida sjäv tycker jag :D man kan lixom tänka på allt som händer i skolan mm... så jag föredrar att rida själv :)

rider alltid själv. finns inga andra att rida med i närheten av hästen :(

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 408
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka