Sv: Rida alldelaes ensam!
Rider mer ensam än med sällskap. Det har många fördelar, men sen är det ju inte alltid så att det är folk i stallet samtidigt som mig.
Min häst rör sig väldigt stort och med energi vilket gör att andra hästar inte hinner med. Därav får vi stanna gång på gång och "sällskapet" blir inte längre något sällskap. Hitills har jag träffat på en häst som hunnit med min, och då har jag ridit med ganska många - samt är de flesta hästar större än min som inte ens når 160-sträcket.
Dessutom vill han helst vara först. Hamnar han bakom blir han kinkig och bredvid går inte - då måste han antingen om eller gå bakom. Bortskämd kuse.
Men jag är noga med att min häst trivs med ridningen.
Och dessutom är vi båda lite vilda.. så ingen passar in på våra turer.
Gillar också att plötsligt från skritt fatta galopp vart som helst, när som helst - kanske precis innan infarten till stallet eller på en smal stenig stig. Och sen sakta ner efter bara några språng. Det fungerar inte med sällskap i rumpan.
Så, jag föredrar att rida själv många ggr.
Man får bestämma själv, man behöver inte tänka på någon annans behov, bara anpassa allt efter hästen. Så vill jag ha det när jag rider.
Så jag ser inte problemet för dig att rida själv. Det är väll bara att rida de vanliga rundorna i skogen eller vart det nu är ni brukar rida. Men du kan ju tänka på att skriva på tavlan i stallet, eller liknande, och berätta vart du rider, när du ger dig iväg och när du förväntar dig vara tillbaka. Samt ta med mob, men det gör väl alla.