Rida alldelaes ensam!

Jag rider utan sällskap ungefär hälften av gångerna för det mesta. Tycker det blir en ganska bra blandning, är tråkigt att bara rida ensam men kan vara skönt att inte alltid rida med sällskap.

det är både avslappnande och uppiggande att rida ensam, slippa sällskap, men å andra sidan är det rätt kul att rida me andra... :)

rider ibland själv och ibland med en polare. Men jag tycker att det är skönast och rida själv. Det är lugnast så och så kan man koncentrera sig mer.

Jag rider med/utan sällskap varierande. Beror på om nån annan ska ut samtidigt, vad jag har för mål den dagen, hur länge jag ska vara ute, vädret, rutten, o s v. Varken jag eller hästen har problem med nåt utav det (ensam/med sällskap). :D

Jag rider oftast ensam, men när sambons häst kommer hem får vi sällskap :) Och visst finns det fördelar med båda; ensamma kan vi båda enkelt fokusera på vår träning - ofta om man rider med fler kompisar kanske inte full fokus ligger på ridningen utan på samtal och vart de andra hästarna är...

Att vara ensam kan visst vara en säkerhetsrisk; men mobilen följer med och jag talar om vart vi beger oss innan vi sticker.

För både häst och ryttare är det självklart bäst att alla situationer går att kontrollera och hantera - så långt det nu är möjligt. Trots allt är det två levande, "oberäkneliga" varelser med i ekvationen... ;)

Jag rider alltid ut själv nuförtiden då jag bara har en häst kvar och sambon således inte följer med.
Lite trist på ett sätt, men å andra sidan så kan man ta sig fram i den takt man själv vill just för dagen.

Har ridit själv ganska mycket, även ut. Det innebär ju en risk så klart, men mina föräldrar skaffade mig en mobiltelefon och när jag var yngre och hade foderhäst skrev jag alltid vart jag red och när jag trodde att jag skulle vara tillbaka...

Nu rider jag ca 3 hästar om dan i jobbet och då skriver jag inte vart jag rider vilket när man tänker på det kanske är lite dumt fast å andra sidan har vi våra invanda spår och jag har alltid mobiltelefonen i fickan.

för det mesta rider jag själv(och trivs med det :))
tycker man kan koncentrera sig mkt bättre i stället för och sitta och snacka hela ridturen :p
men visst i bland är det roligt med ridsällskap oxå.
mvh/Arabizar

rider själv...
finns ingen att rida med...
lite trist ibland...kul att ha nån att flamsa med men vad gör man när d inte finns andra hästar?
ägaren till pållan cyklar med ibland...eller så står hon med på gärdet om jag rider där...men OFTAST e jag själv... :(

jag tycker man ska kunna rida ut sin häst ensam.
jag gör det ibland, men efter ett tag är det tråkigt att inte ha nån att prata med (utom hästen :D)

jag rider alltid själv. det hade vart kul med sällskap ibland, men det är svårt att få tag på i stallet där medryttarhästen står. I stallet han stod innan red jag däremot ofta ut med andra.'

Sv: Rida alldelaes ensam!

jag rider ut själv ibland kanska ofta tycker de kan vara skönare att bestämma tempot osv själv, de är bra träning för hästen, att inte dras till aqndra hästar.
Mern känn dig för litar du på hästen tillräkligt mycket och på dig själv också så kan du ju rida ut själv, de skadar ju aldrig att pröva, du kan ju bara skritta.

Jag rider alltid själv då jag har eget stall och ingen att rida med.

Senaste tiden har det blivit en del ridande på egen hand, för dels så är vissa lata.. :smirk: och sen så har det varit lite hästar som fått lite vrickningar o sånt nu(nya hästar i stallet=extra busande o springade i hagen=små skador o vrickningar)
Jag kan tycka det e skönt att mysa bara han o jag,ta det lugnt o bestämma tempot själv, men att rida ut ett helt gäng är klart "roligare", för då blir det i regel mer fart..o det är ju inte fel.. :) Men klart är det ju om man ska prata om säkerhet, bättre att iallafall vara två stycken!Då kan man ju prata lite o så med (mend et gör jag iof ändå, små snackar me pållen.. :D
men att rida ut i grupp, o rida ut själv lite ibland är ju bra omväxling,tycker jag!

GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!O RID FÖRSIKTIGT I MÖRKERT O BLASKET!! :love: //Juzz

Jag rider nästan alltid, och helst, ensammen,
och det mysigaste är antingen när det nysnöat, när det är kolmörkt, eller en fin sommarnatt..

Jag har inga andra alternativ, jag har eget stall å ingen som rider med mej.Dessutom föredrar jag att rida ensam då hästarna koncentrerar sig bättre på sitt arbete istället.Men det händer väl ngn gång om året att jag tar med en kompis som får låna ena hästen, då är det för det mesta full fart som gäller :smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 683
Senast: Freazer
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 408
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka