Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kristel skrev:Vet man med sig att man ofta rider över/vid/på en åker är det faktiskt inte svårare än att man tar reda på vems marken så man kan ringa och fråga om det är ok att nyttja den.
Smulu skrev:Ja det är ju ganska självklart att man frågar markägaren. Men hur hittar man vem som är markägare? Ibland är det förståss uppenbart vilket hus åkern hör till. Men när det inte är så uppenbart då.
Så sant, så sant! Själv fick jag min sandbana fullständigt söndertrampad i höstas. Det var i princip bottenlöst efter flera veckors regnande. Den hann dessutom frysa innan jag kunde sladda så hela vintern har den varit obrukbar för min egen del. Nu är den fin igen sen en månad tillbaka men nu finns det en stor skylt med texten PRIVAT uppsatt.tgd skrev:ha ha ha, *ironiskt skratt*, välkommen till markägar världen...
Det "roligaste" jag hört hittills i år var systers kompis som var och red i den egna skogen, möter farbror med hund och karln säger till henne att hon inte får rida där!!!! För han (och andra hundägare) skall gå där med hundarna lösa och hästar hade ingenting att göra där... Tjejje ifråga frågar då lugnt "hmmm, har du markägarens tillstånd att vara här med hunden?" och jodå, säger mannen fräckt, han hade allt på klart med markägaren. Den lugna flickan/ryttarinnan/markägaren säger då lugnt "hmm... jag kan inte minnas att du skulle ha ringt och pratat med mig och det" Karln fick bråttomt iväg
Själv har jag också diverse problem fastän jag bor långt ute på landet. "Jättekul" i vintras också när det kom skotrar på vår privata, på egen mark anlagda, träningsslinga för hästarna...