Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning För ett par veckor sedan köpte vi en fullblodskorsning från en ridskola. Hästen är snäll och trevlig på alla sätt, men rädd för att få...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: superstar
·
Träning Har läst en hel del om horsemanship och träning av hästar och ibland undrar jag om man glömmer bort att vara fast och tydlig med hästen...
Svar
10
· Visningar
1 218
Senast: Liquid Diamond
·
Träning Det jag skulle vilja är att lära in och använda ett klickerord. Min fundering är bara den hur det fungerar då jag är med flera "inlärda"...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: joneya
·
S
Träning Har ni några råd om hur man kan lära en vild unghäst, eller ja 6 år, att stå ensam i stallet när man gör i ordning för ridning och när...
Svar
4
· Visningar
824
Senast: Zeeke
·
J
Träning Har ett litet stoföl på 5 veckor som är helt galen! Sparkas så fort man kommer nära. Mamman är oxå väldig opålitlig.Vad ska man göra...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: mizz
·
P
Träning Vi har problem med att få vår ponny att fatta höger galopp. Nu har vi provat allt, utom möjligen att kapa ena benet på honom. Han är i...
Svar
13
· Visningar
1 112
Senast: Asa_S
·
V
Träning visste inte i vilken tråd den här passade, så jag ber om ursäkt för detta.. jag är i stort behov av att skriva av mig.. nu är det så...
Svar
12
· Visningar
1 102
Senast: Happimess
·
S
Träning Min häst kommer fram till mig i hagen och låter sig fångas men så fort vi kommer ut från hagen står hon som fastkilad.... har lockat med...
Svar
10
· Visningar
1 185
Senast: stenhamraagaton
·
M
Träning Jag är medryttare på en häst som jag rider 3 dgr/veckan. Han är en liten häst, connemarakorsn, 18 år. Hon som äger honom har utbildat...
Svar
9
· Visningar
3 314
Senast: VulkanoRosa
·
Träning För att göra en vettig foderstat så ska man ju gradera motionen pållen får. Tänkte att det nog är ganska individuellt vem som tycker...
Svar
9
· Visningar
880
Senast: tant agda
·
Träning Det är otäckt att rida nerför på min pålle... Han snubblar ofta till och det känns som om man ska gå omkull :eek: Han tar små små korta...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: sante
·
Träning Jag har en nordsvensk som jag haft i 4 1/2 år nu. Hon har på sista tiden börjat gå när jag ska hämta henne i hagen. Tidigare stog hon...
2
Svar
34
· Visningar
2 331
Senast: fiaskurken
·
Träning Ja, som rubriken lyder...Jag kan verkligen inte rida i allroundsadel :crazy: Jag tycker det känns som att jag ska trilla av vilken...
2
Svar
29
· Visningar
2 133
Senast: Galina
·
K
Träning Åk aldrig i bara \"transportskydd\" I söndags hände det,var på väg hem från en tävling.När jag just är på väg in på stallplanen lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
13 127
F
Träning När börjar ni låta hästen prova bett i munnen? Och hur gör man? Med det mesta (t ex vänja vid täcken) kan man ju gå små, små steg mot...
2
Svar
24
· Visningar
2 205
I
Träning Jag har alltid fått lära mig att man absolut inte ska låta hästarna hälsa på varandra, om man nu vet att någon av hästen är lite grinig...
2
Svar
21
· Visningar
2 186
Träning Skulle ni köra hästtransport (med häst) 80 mil i sträck? Alltså utan övernattning, endast med en paus på 1-2 timmar?
2
Svar
25
· Visningar
1 818
Senast: sasucatu
·
P
Träning unghästen, ett underbart litet russ :love: har varit lite kinkig med tömkörningen... nu har vi tagit en paus under vintern, och när jag...
Svar
3
· Visningar
603
Senast: Mitrolle
·
M
Träning Igår kom min nya häst, väldigt uppstressad av miljöombytet. Han kastade sig ur transporten och stog och blåste upp sig på stallplan. Tog...
Svar
7
· Visningar
1 490
Senast: Bri
·
E
Träning Funderar på att börja göra det när jag bara kör en häst. För-/nackdelar?
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.