Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Fick hem min foderhäst, sto 13 år svenskt halvblod,är inriden men slår jämt med huvudet när man tar i tyglarna.Vet inte om hon har...
2
Svar
23
· Visningar
13 342
Senast: Totola
·
T
Träning Idag när jag skulle tränsla min häst i stallet så kastade han sig panik artat bakåt så att han ramlade.. förstår inte vad som hände...
2
Svar
24
· Visningar
1 882
Senast: Korven
·
L
Träning Jag har en arab/welsh på 10 år, som är rädd för allting när man rider ut!! Och på ridbanan går det bra om man skrittar, men om man...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Lowelii
·
L
Träning Vad brukar ni leda era unghästar i när ni promenerar i naturen? Min häst är nyligen kastrerad och ska ha dagliga promenader. Har haft...
2
Svar
23
· Visningar
1 862
Senast: kopparberg
·
Träning Tips mottages! Jag som gammal hoppmänniska har en förmåga att huka ihop mig och falla framåt vid ridning. Har ni något tips som gör...
2
Svar
39
· Visningar
3 982
Senast: Terja
·
Träning I morgon skall min ena häst pleggas inför turen till betet. Detta är första gången jag gör det. Hur lång tid innan ska man ge, hur länge...
Svar
12
· Visningar
2 687
Senast: syrran
·
G
Träning Vet inte var jag ska placera den här tråden,men mina tankar är som såhär.Jag ska förhoppningsvis nu börja läsa hösten :d Det kostar...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Jempa
·
B
Träning Jag har en fd.travare som jag haft i ett halvår nu ungefär. Han är så otroligt snubblig jag rider, han ser sig inte alls för vart han...
Svar
9
· Visningar
2 260
Senast: eyz
·
P
Träning Hoppas jag inte verkar dum nu, eller så, men den som aldrig frågar får aldrig veta...;) Vad betyder det när hästen tuggar och slickar...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: BuenoBull
·
P
Träning Vi har fått en ny häst i flocken som inte accepteras av en i den befintliga flocken. Flocken har gått ihop i 1,5 år och den som hela...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: mackan
·
Träning Vad gör man!! Hålen är perfekta för ett hästben att fastna i, de små kullarna kan man ju stå ut med men jag oroar mig för hålen och där...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: mimus
·
Träning Min häst skulle släppas i en ny hage med tre individer, ett sto och två valacker. Jag har ett sto och det brukar alltid gå bra när jag...
Svar
4
· Visningar
1 832
J
Träning hejhej:P jag ska lämna tillbaka min fjording som jag har haft på foder nu snart i nio månader, ska lämna henne på fredag....men när hon...
Svar
2
· Visningar
639
Träning Nu skall vi åka på bete till lördag. Han har inte åkt så mycke trensport. Då han åkte sist var han lös. Han var då 1 år. Nu skall vi...
2
Svar
38
· Visningar
2 017
Senast: Thindra
·
N
Träning Någon mer än jag som har lite problem. I såfall har ni kanske några tips oxå. Mitt 4 åriga sto vågar av någon anledning inte bajsa när...
Svar
17
· Visningar
2 019
Senast: Fager
·
Träning Jag har under min hästägartid ha en del olika tränare men inte hittat någon som är bra ännu...Nämna kan jag ju göra att mina hästar är...
2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: nexxa
·
L
Träning Ja, ni läste ju rubriken..Hur bor era hästar? ;) "min" bor i box, på spån, har både hink och vattenkopp, ett "fönster" i boxdörren...
2
Svar
23
· Visningar
2 284
Senast: Egonson
·
B
Träning Min häst kan vara lite tittig när man rider ut ensam, men hur ska man veta om det bara är larv eller om han fånar sig? Han är speciellt...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: Piraja
·
Träning Jag tycker jag har lite av ett problem när det gäller att hinna med och ta itu med att grundutbilda min hittills väldigt lite hoppade 5...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: mackan
·
K
Träning Hejsan. Har sedan 2veckor en 3års hingst som jag försöker att gå med, först till börja med så stegrade han vart jag än gick nu är inte...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025