Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad gör man!! Hålen är perfekta för ett hästben att fastna i, de små kullarna kan man ju stå ut med men jag oroar mig för hålen och där...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: mimus
·
Träning Min häst skulle släppas i en ny hage med tre individer, ett sto och två valacker. Jag har ett sto och det brukar alltid gå bra när jag...
Svar
4
· Visningar
1 832
J
Träning hejhej:P jag ska lämna tillbaka min fjording som jag har haft på foder nu snart i nio månader, ska lämna henne på fredag....men när hon...
Svar
2
· Visningar
639
Träning Nu skall vi åka på bete till lördag. Han har inte åkt så mycke trensport. Då han åkte sist var han lös. Han var då 1 år. Nu skall vi...
2
Svar
38
· Visningar
2 017
Senast: Thindra
·
N
Träning Någon mer än jag som har lite problem. I såfall har ni kanske några tips oxå. Mitt 4 åriga sto vågar av någon anledning inte bajsa när...
Svar
17
· Visningar
2 018
Senast: Fager
·
Träning Jag har under min hästägartid ha en del olika tränare men inte hittat någon som är bra ännu...Nämna kan jag ju göra att mina hästar är...
2
Svar
20
· Visningar
1 894
Senast: nexxa
·
L
Träning Ja, ni läste ju rubriken..Hur bor era hästar? ;) "min" bor i box, på spån, har både hink och vattenkopp, ett "fönster" i boxdörren...
2
Svar
23
· Visningar
2 284
Senast: Egonson
·
B
Träning Min häst kan vara lite tittig när man rider ut ensam, men hur ska man veta om det bara är larv eller om han fånar sig? Han är speciellt...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: Piraja
·
Träning Jag tycker jag har lite av ett problem när det gäller att hinna med och ta itu med att grundutbilda min hittills väldigt lite hoppade 5...
Svar
16
· Visningar
1 201
Senast: mackan
·
K
Träning Hejsan. Har sedan 2veckor en 3års hingst som jag försöker att gå med, först till börja med så stegrade han vart jag än gick nu är inte...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: gylle
·
A
Träning de är så att jag har en liten tös (1 år) som tycker att det är väldigt kul att stå på bakbenen jag har fått bort de när jag leder och...
Svar
11
· Visningar
916
Senast: AlterPride
·
Träning Hur gör ni (som inte har gudasnälla hästar som bara står) för att kunna ta tempen? Måste nämligen göra det en vecka framåt på min...
Svar
2
· Visningar
1 270
Senast: musen21
·
Träning Har kämpat i vinter och vår med min fullständigt urjobbiga häst. Vi brukar ha problem varje vinter, men nu orkade jag inte en gång till...
Svar
15
· Visningar
1 418
Senast: Liquid Diamond
·
L
Träning Jag har en welsh/arab som är 10 år. Ridningen går inte så bra, hon blir rädd för allt och för att när hon travar och galopperar springer...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: Tove2
·
H
Träning Hur ser ni på detta? Om man har en häst som vill gå i egen hage, och man bara har två hästar , hur gör man då? Skulle ni sälja er häst...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 330
Senast: fio.
·
M
Träning Hej. Jag har en häst som är väldigt stel, det känns nästan som han haltar ibland. Men jag har haft flera vetrinärer ute vid olika...
Svar
15
· Visningar
2 653
Senast: Mitrolle
·
L
Träning Jag har en 5 årig nordsvens valack som är hur lugn och stabil som helst, vilket passar mig utmärkt! Men han är så stark! Jag är som en...
Svar
14
· Visningar
1 370
Senast: LIA
·
M
Träning Våran sköt/hyr häst är skimmel, och står på ridskolan, Ja ni vet hur skimmlar brukar se ut när de står på ridskola?? :crazy: Nu är det...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: l_isa
·
N
Träning Hur "ber" man en häst rygga från marken när man står mitt framför den?
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Chaniah
·
Träning Har ju hört massa lovord om hur bra intervallträning är för att stärka hästens kondition. Men kan någon förklara mer ingående hur man...
Svar
11
· Visningar
1 762
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama