trensportera 2 åring

Sv: trensportera 2 åring

Hej
Vad heter hästarna som ni har på Bassholmen. För då kan man kolla på listan vilka som är era hästar.

Min är halvblodet zero ljusbrun strimmbläs. Mörka ben svart man svans.2 år.

jag tror de skulle släppa fåren i går. Dom gjorde det förra året. Håkan sa inget om det när han ringde i går. Bara att allt var bra.

Hur ofta åker ni ut och kollar till era hingstar ???

Han ringde aldrig oss. Ska man tolka det som om att allt är bra *orolig*. Är man inte hemma borde han väll lämna ett meddelande på svararen? Ska försöka att ringa honom i kväll. Vet inte riktigt hur ofta vi kommer att åka ut. Jag och min väninna har varsin häst där i år. Vi har ganska långt att åka, ca 15mil. Men vi har båt i stenungssund (vid färjelägret över till svansesund), så när den är i vattnet hoppas jag att vi kan åka något oftare.

Våra hästar är nr 21 och nr 9, ligger gärna lite lågt här på forumet med namn och detaljer.

Rotterö: Jag har ingen där. Är väldigt sugen men är alltid ute för sent med anmälan...

thindra: Vad roligt att han ser såpass fin ut! Det ljusa anlaget kan nog komma ifrån Crusader, han har ganska så ljus man och svans men det är en del röd också. Dom hästar som har väldigt ljus man och svans som unga, mörkar tyvärr ner det under åren. Även Vallas Caracas hade väldigt ljus man och svans som yngre, men nu börjar det röda inslaget visa sig mer aoch den är markant mörkare. Har ett sto hemma med väldigt ljus man och svans just nu, återstår att se om det mörkas ner. Hästen till vänster på min användarbild är ee Derwen Replica, som var mörk leverfux med stålgrå man och svans. DET är rikigt snyggt. Min häst har inte bestämt sig ännu vilken färg han tänker ha, den förändras med årstiderna.
Hoppas ni alla får en bra sommar!

HalyBailey skrev:
mörk leverfux med stålgrå man och svans. DET är rikigt snyggt.
Det kan jag tänka mig!! Är verkligen inte förtjust i fuxar egentligen, inte ens med ljus man och svans. Just fux är väl den färgen jag ALDRIG skulle ha på en häst.... :crazy: , men som sagt så var det just så det blev. Man blir ju förälskad i individen inte i färgen när det väl gäller!

Thindra skrev:
Han ringde aldrig oss. Ska man tolka det som om att allt är bra *orolig*. Är man inte hemma borde han väll lämna ett meddelande på svararen? Ska försöka att ringa honom i kväll. Vet inte riktigt hur ofta vi kommer att åka ut. Jag och min väninna har varsin häst där i år. Vi har ganska långt att åka, ca 15mil. Men vi har båt i stenungssund (vid färjelägret över till svansesund), så när den är i vattnet hoppas jag att vi kan åka något oftare.

Våra hästar är nr 21 och nr 9, ligger gärna lite lågt här på forumet med namn och detaljer.

Okej
Vi åker nog 1 gång i veckan. Gjorde det förra året. Funkade bra.
Han kanske inte han att ringa alla i går.
Men det funkar ganska bra. Alla kollar ju in allas hästar. När man är där. Det står i kontraktet.
Skulle det vara något ringer dom direkt. Min gubbe skadade sig förra året.

På vilket sätt skadade sig din häst? Hur gav du honom den vård han behövde iom. skadan? H. har ringt mig nu *skönt* allt var bra och min häst befinner sig i den stora flocken på 19individer, tydligen så utmärker han sig starkt och vill vara med och bestämma.

H. sa också att jag skulle "slå mig på bröstet" för jag har den snyggaste hästen på Bassholem 2005 *stolt matte*. Han hoppades att tidningen Land fått en bra bild på min häst, och att den isåfall kom med i tidningen.

Det är alltid kul när man hör sådant. Har du ingen bild på han ??
Min häst fick en skada på höger bak kota. Spark ,fastnat eller något liknande Vi vet inte.
Det var ett litet så ca 1 kr storlek på kotan. Men en svullnad som var enom. Han haltade ingenting någon gång.
Då bedömde vi att avakta och se om svullnaden gav med sig. Vi tvättade såret mm Men han hade ont så det var så svårt.
Men han kunde hänga med flocken hela tiden. han var inte utstött heller. Men efter 3 veckor och ingen bättring så tog vi ut veterinären.
Han fick penselin och svullnads dämpande . Vi åkte varje dag och gav honom detta. Det läkte då såret. Men svullnade var kvar. Han sa att det kommer bli ett överben på honom.
Det tog lång tid innan det blev hyfsat bra. Nu är det ett ganska stort överben hbak kota.
Men vet säger att han inte kommer att ha några problem med detta. Han rör sig helt normalt.
Han har inte gjort ett haltande steg på hela tiden.

Lite jobbigt var det att åka varje dag. Men vi bor så nära så det gick. Kostar en slant och ta dit vet.

Förra året var ju TV Malin Bajard Barbacka där och filmade.
Då var vi med ganska mycke. + Att vi var på första sidan i Bohuslänningen. Och i Hästmagasinet. Lite kul är det .

Jag får verkligen hålla tummarna att han inte skadar sig, åka trettio mil tur och retur känns lite jobbigt... Dessutom är han en liten kaxig sak, så det skulle ju inte vara helt oväntat om ngt. skulle hända.

Jag har några bilder från släppet, men ingen webb sida att lägga upp dem i. Är totalt novis på det området :o !

okej :) , tack det ska jag göra. Ska bara få bilderna från kameran och in i datorn :o först.... Jag har en gammal bild på honom från förra året, då han var ETT år hyfsat exakt. Inte alls så fin som han är nu, dessutom smutsig svans. Men jag kan skicka den så länge, färgen är samma iallfall.

Har skickat de gammla bilderna nu, två stycken från förra sommarbetet. Ett år gammal och kaxig som få!

Jag kanske ska tillägga innan folk trycker ner mig för att "min häst är väll inte så speciell" att det är inte så svårt att ha den snyggaste hästen på Bassholmen då det till störst andel är sv.hbl där på ett och två år. Denna ras blir ju väldigt fin senare i livet, men som unghästar kan ha ett älgliknande utseende!

Våra cobbar är ju mer färdiga i kroppen tidigt och inte så rangliga som halvbloden är :p !

HalyBailey skrev:
maila dom till mig så lägger jag upp dom!
sofiahq@hotmail.com
Dessutom vill jag ju se underverket ;)
Nu har jag försökt att maila bilderna till dig fyra gånger, jag lyckas INTE. Får bara felmeddelanden tillbaka! Får försöka spara om bilderna på något sätt. Men jag har lyckats med att sända bilderna till uppfödaren, men till dig går det inte.

Skulle precis säga det, jag har inte fått några bilder. Antagligen är filerna för stora. Antingen får su spara om dom i ett mindre format (lättast via photoshop) eller pröva min andra mail som har större utrymme.
iglatjarn@spray.se

Jag ska be sambon som iof inte är mycket bättre på det här med digitalabilder på datorn än mig, men han brukar pilla tillräckligt länge för att få någon ordning på det. Ska dock kolla efter nya bilder från släppet istället. Photoshop har vi nog inte(?) :smirk: , jag är så bra på detta!

Både jag och smabon är utbildade ingenjörer :eek: :o ...

Digitala bilder är jättetunga att skicka! Hotamailen har ju inte det bästa utrymmet, heller. Därav en stor bov i dramat. Hoppas bilderna kommer fram snart för jag är väldigt nyfiken!

*fattar nada*, vad ska det vara för bilder, för att det ska vara bra att skicka? Kollade på bilderna fr. släppet, inga var bra :mad: . Sambon är med på allihopa (och han vill inte att ngn. annan ska se )och tokhästen gör konstiga rörelser och grimager :smirk: . Men vi ska ut nästa helg och titta till dem, tar med mig kameran då. fast då är han inte borstad på ett par veckor, och man och svans är nog inte så gnistrande vita längre, men ni får ha överseende med semestrande unghingstar :D .

Jag provar att sända EN av mina gamla bilder, på din adress som har mer plats!

Menar du den HÄR bilden :)
viggo_leker

Ja :love: mattes bebis, ett år och snäll som ett lamm....

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 661
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 176
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 541
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama