Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Jag har nyligen börjat sköta om en minishettis på 84cm.. Som ni förstår går hon ju inte att rida.. Men vad kan man då göra för att bygga...
Svar
11
· Visningar
1 083
M
Träning Jag har en treårig nordsvensk hingst som jag tänkte släppa på bete med några vallacker. Problemet är att på adra sidan väger går det...
Svar
2
· Visningar
908
Senast: burton
·
C
Träning Jag har ett litet problem med min gamla hingst, 21 år, fbltyp. För några dagar sen så fick han en artär i frambenet , ovanför knät...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: gylle
·
Träning Min lilla ponny är mycket tömkörd och det har gått bra. Hon har varit förkyld och har vilat i typ tre veckor nu. Hon brukar bli rätt...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: Maris_
·
P
Träning Jag blir så arg på mig själv!! :mad: På senare tid har jag kommit in i ett pessimistiskt tänkande med hästar. Jag vet inte vad det...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Totola
·
O
Träning Min lilla tös fyller 1 år, nu i maj! Vad gör man med en 1-åring? Hon är mkt hanterad, van vid att ledas, har provat träns på henne ett...
Svar
6
· Visningar
967
T
Träning Var med en bekant och kikade på hennes häst och nya stall där hon hyr in sina hästar. Allt var toppen förutom en sak... Finns två...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: Shettisar
·
S
Träning Hej! Jag är på gång att köpa häst + ponny. Funderar på lösdrift. Är det någon som har en aning om var man kan få bra praktisk...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Sana
·
Träning Jag blev lite förvirrad för ett par dagar sedan och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så jag ber alla här på buke om hjälp. Det...
Svar
11
· Visningar
1 433
Senast: skrocken
·
C
Träning Jag har börjat rida igen för några månader sedan. Vissa gånger när vi har ridit ut så har jag känt en ökande smärta i vä knä och vä...
Svar
8
· Visningar
1 630
·
T
Träning Fick hem min foderhäst, sto 13 år svenskt halvblod,är inriden men slår jämt med huvudet när man tar i tyglarna.Vet inte om hon har...
2
Svar
23
· Visningar
13 278
·
T
Träning Idag när jag skulle tränsla min häst i stallet så kastade han sig panik artat bakåt så att han ramlade.. förstår inte vad som hände...
2
Svar
24
· Visningar
1 882
Senast: Korven
·
L
Träning Jag har en arab/welsh på 10 år, som är rädd för allting när man rider ut!! Och på ridbanan går det bra om man skrittar, men om man...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Lowelii
·
L
Träning Vad brukar ni leda era unghästar i när ni promenerar i naturen? Min häst är nyligen kastrerad och ska ha dagliga promenader. Har haft...
2
Svar
23
· Visningar
1 860
Senast: kopparberg
·
Träning Tips mottages! Jag som gammal hoppmänniska har en förmåga att huka ihop mig och falla framåt vid ridning. Har ni något tips som gör...
2
Svar
39
· Visningar
3 980
Senast: Terja
·
Träning I morgon skall min ena häst pleggas inför turen till betet. Detta är första gången jag gör det. Hur lång tid innan ska man ge, hur länge...
Svar
12
· Visningar
2 679
Senast: syrran
·
G
Träning Vet inte var jag ska placera den här tråden,men mina tankar är som såhär.Jag ska förhoppningsvis nu börja läsa hösten :d Det kostar...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Jempa
·
B
Träning Jag har en fd.travare som jag haft i ett halvår nu ungefär. Han är så otroligt snubblig jag rider, han ser sig inte alls för vart han...
Svar
9
· Visningar
2 258
Senast: eyz
·
P
Träning Hoppas jag inte verkar dum nu, eller så, men den som aldrig frågar får aldrig veta...;) Vad betyder det när hästen tuggar och slickar...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: BuenoBull
·
P
Träning Vi har fått en ny häst i flocken som inte accepteras av en i den befintliga flocken. Flocken har gått ihop i 1,5 år och den som hela...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama