Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Jag har en fråga till er som har erfarenhet av inridning av unghästar! det är så att jag känner till en arabhingst på 4 år, i februari...
Svar
15
· Visningar
2 558
Senast: summer san
·
E
Träning Jag har min egen filosofi VARFÖR detta är som det är... Nu vill jag höra er version av hur ni tror/vet det är... En 15 årig valack...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: equitouch
·
L
Träning Ja, jag tror verkligen inte att det är långt kvar till psyket för mig nu :crazy: det är sånna här tillfällen jag önskar att jag hade...
Svar
17
· Visningar
2 053
Senast: lill_flesky
·
Träning har just fått hem min nya häst, jag har haft henne en vecka nu och allt har gått som på räls (smekmånad) nu börjar allvaret och hon...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Malle Palle
·
Träning bästa tipsen på hur man lyckas med "bråkia bakben vid hovlyft" (haha roligt utryck!) han vill inte vara med alls på det..slår en ko...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: Ideaal
·
Träning Ni som föder upp små ponnyer, typ shettisar och liknande, hur gör ni när ni ska rida in dom? Har ni något duktigt barn som kan hjälpa...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: dominic
·
M
Träning [IMG] :mad: finns det någon som har tagit hand om en slagen/misskött häst? hur illa var det, gick det bra. jag har själv tagit hand...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: syrran
·
Träning Min häst har skaffat sig en ny hobby idag. Sparka hovslagare :mad:. Det var dessutom inte bara en gång utan hon försökte flera. Man...
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Shaggy
·
M
Träning Min foderhäst är en liten räddhare, så därför tänkte jag utsätta honom för diverse otäcka saker så han ska vänja sig och jag slipper åka...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: mizzcat
·
M
Träning Hej alla glada! Har haft litet problem med mitt fullblod den senaste tiden, det är som om han har fått för sig att börja "nicka" när...
2
Svar
33
· Visningar
4 015
Senast: tuaphua
·
T
Träning När tycker ni att man ska rida in en häst? Jag har hört så olika senast i förra veckan var det en som sa till mig att om jag sitter på...
2
Svar
25
· Visningar
1 827
Senast: Chica
·
Träning Vi har äntligen fått hästen att förstå att det inte är nåt farligt att gå in i transporten. Efter mkt tålamod och tid så traskar han nu...
Svar
5
· Visningar
1 169
Senast: sara_oberg
·
M
Träning :bump: Jag har en gammal häst som är 23 år, men han tror att han är 4 år Nu till problemet. han är rädd för allt, även saker...
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: skuggi
·
Träning Kan ni ta era hästar i grimskaftet och gå ut på en skogspromenad och det fungerar helt friktionsfritt? Min häst går snällt ett litet...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 946
Senast: Lazio
·
Träning Vad skulle ni gjort, hoppas ni orkar läsa detta. Bekymrad. Har en åring, kastrerad mars -05. Visade borreliasymtom precis efter intag...
Svar
5
· Visningar
1 082
Träning Ni som har lite tyngre hästar och rider rätt mycket, slits skorna ut fort för er? Det gör det på min och sen när man går på asfalt...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: pinky
·
Träning Jag är blott 158 cm över marken och har två hästar. Den ena är ett maffigt halvblod på 165 och den andra en connemara på 154. Jag måste...
Svar
12
· Visningar
1 502
Senast: sasucatu
·
Träning Jag har alltid fått läta mig att när man rider lätt så ska man "ställa sig" i stigbyglarna när hästens yttre framben lyfts, lite luddig...
Svar
17
· Visningar
3 321
Senast: Magdalena
·
I
Träning Hej! Jag hjälper till med världens sötaste föl (en hingst) som bor i närheten av mig. Detta är en väldigt kaxig individ och han har...
Svar
7
· Visningar
966
Senast: Jamtland
·
A
Träning Sitter här och läser lite diskussioner över att uppfostra hästar och blir så brydd (och imponerad) över att folk verkar ha hur mkt tid...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: saen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama