Köpa hingst som "privatperson"

Sv: Köpa hingst som "privatperson"

Jo, det gör jag :D strax utanför

och japp, har eget stall

ha ha, nu måste du ju berätta varför *S*

jag var bara nyfiken helt enkelt, är ju inte så långt ifrån mig ;)

Det finns fler här på Buke som inte bor så långt bort från dig.. :angel:

oh, har inte så stor kollpå vilka som bor i närheten :) har bara bott här sen feb..

Var bor du då?

Jag bor på andra sidan stan och har hästen ännu längre ut på andra sidan stan :D
Immer (annan Bukeanvändare) flyttade ut sin pålle till "mitt" stall igår.
Hon har ett sto så min pålle blev såklart blixtförälskad :crazy:

Ja, hon är jättefin!
Besten gillade nog min lilla skrutt också verkade det som på gnäggningarna :D

Absolut, inga problem :D

Antar att bonnläpp city ligger i min närhet då ;)

Senast ändrad av en moderator:

Får man inte korsa olika hästraser? Eller måste man ha godkända hingstar för det? Eller har det med att det var en travhingst? Jag vet att min kompis inte kunde betäcka sina travmärrar förren tidigast i februari i år, men det var för att få hästar att tävla med så småningom, men min korsning är för hobbybruk. :(

Dessutom så hade han varit dödsdömd om inte vi hade hämtat honom, vilket är bäst en lycklig häst eller en som bara får stå inne?

Knappast i det här fallet då stoet var ganska så mycket större än hingsten och vi hade koll på dom. Dessutom har hon fostrat andra hingstar. Vad jag ska göra med avkomman är ju min ensak. :devil:

skulel jag vispa runt med båd ehingstkedja o stigbett o spöo allsköns möjligt så hade jag väl trasslat 9in hingstarna i rullstolen o gått omkul för länge sedan.
man skal ha respekt för hingstars könsdrift,menockså respekt för djuret hingst och inet isolera den eller behandla den som potentiell våldtäckstman(tittar vi snett på våra manliga grannar i samma utsträckning;)?)

bäst hingsthållning får man nog genom,som några sagt,konsekvens,noggrann lydnad och att se till att den kan leva ett så normalt liv som möjligt.mina har tillgång till kompisar av alla könen,och i alla stadier av hormoncykler och för dme så är dte där med andra hästar inte så himla intressant.
de vet när dte är jobb,och när de är lediga.

att ha häst är ett stort ansvar,att ha hingst är ett större ansvar,men det är ineta ltid hingsten somär problemet,i d eflets afall har jagupptäckt attdte är omgivningen som skapar problemen.

Thina

Jo, men för att få betäcka sitt sto krävs följande..

Att hingsten och stoet tillhör samma ägare...Det gjorde det inte i ditt fall.

Är hingsten godkänd får vem som helst betäcka med den. Förutsatt att hinsthållaren är villig att ta emot ditt sto och du betalar för ditt stos lilla roliga.

Liknande trådar

Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 209
Senast: yennork
·
Ridning Lite fakta om mig: Ridit AR i ca 3 år, haft egen häst fram tills för 1 månad sedan då jag var tvungen att ta bort henne. Jag "kan"...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 852
Senast: Totola
·
Hästmänniskan Åhh nu har jag tvivlat sedan vi flyttadehit. Vi flyttade till en gård i somras, vi hyr den av några känningar till sambon. Hans släkt är...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: offsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama