Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Har en häst som inte blir bättre på att lastas fastän vi är iväg oftare än förut! Pållen gillar ju inte alls att åka transport och...
Svar
8
· Visningar
795
Senast: sante
·
Träning JAg håller på att lasta min häst men den vill inte gå in. nu behöver jag tips från er! Vi har provat med linor, bindit för ögonen...
Svar
9
· Visningar
827
Senast: BuenoBull
·
M
Träning hej, är det någon som har nåt tips på att få igång en travares galopp?? Jag har ett varmblod som jag ska börja träna upp från...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Totola
·
M
Träning Hej! Jag undrar hur många lektioner en ridskolehäst orkar/bör gå (i rad)per dag? Ibland känner jag att vissa hästar på "min" ridskola...
Svar
15
· Visningar
3 501
Senast: superstar
·
A
Träning Är det någon som vet vilka regler det finns kring ridning i bostadsområden??? Är det helt förbjudet? är det ok bara man tar bort skit...
Svar
16
· Visningar
1 553
Senast: ocean
·
Träning Ja... Som rubriken säger. Hur mycket lägger du dig i vad andra gör med sina hästar? Säg att en häst har varit halt en längre tid, och...
2
Svar
35
· Visningar
2 439
Senast: Mabuse
·
Träning Rider en häst ibland som har lärt sig att om man bara kröker nacken som blir matte nöjd, sen kan man släpa bakdelen bäst man vill. Hur...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Septicemia
·
Träning Hade en disskusion idag om när man rider 2 på en häst. Dvs en har sadel, det vanligaste verkar ju vara att den "extra" sitter bakom -...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: stall banal
·
S
Träning Har ett åttaårigt travsto hemma som så fort man tar lite stöd på tygeln så kastar hon med huvudet. Tänderna är kollade. Även i hagen...
2
Svar
25
· Visningar
2 369
·
7
Träning hej jag undrar om vad ni tycker om att transportera en unghäst ca 36mil? unghästen har inte åkt transport mer än ca 5gånger innan. men...
Svar
7
· Visningar
844
Senast: Bill
·
Träning Ja det är så att en kompis till mig ar två unghästar som går ihop och dom leker ganska häftigt med varandra så att båda två har...
Svar
12
· Visningar
1 549
Senast: ako
·
R
Träning Hur uppfattar man egentligen de olika ridsätten? Ni som rider western, hur uppfattar ni engelskridningen och tvärt om. Det skulle vara...
2
Svar
37
· Visningar
2 230
Senast: Rubinen
·
Träning Idag tömkörde jag min lilla tös ute i skogen. Vi tog en runda som innehöll 4 övergångar vid stor väg och en hage med hästar, stor...
Svar
16
· Visningar
1 157
Senast: orion_x
·
Träning I onsdags fick jag ryggskott när jag äntligen skulle mocka ur vinterbädden ur uteboxen. Hästarna går som tur var ute på nätterna sedan...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Sammet
·
Träning Jag har en ettårig arabhingst som för tillfället går på bete med andra småhingstar i sin ålder. Jag har haft honom sen han var åtta...
Svar
12
· Visningar
819
Senast: linafina
·
Träning Har funderat på att börja tömköra min fjording (och ev även shettisen) för att variera och inte bara rida jämt. Fjordingen är inkörd så...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: pimy
·
M
Träning jag har inte suttit på en häst på kanske ett-två år pga sjukdom. Ska börja rida i höst igen. Är det ngn som har bra träningstips...
Svar
8
· Visningar
1 010
·
E
Träning Hej alla trevliga hästmänniskor! Jag undrar: Ni som har jollybollar till era hästar, hur funkar det, leker hästen verkligen med den...
Svar
15
· Visningar
2 749
Senast: Fia-Lina
·
Träning ska börja sätta igång min kbl travare nu. Nån som har nåt bra tips hur jag ska träna upp kondis och muskler? Har en bra backe och...
Svar
13
· Visningar
1 129
Senast: fiaskurken
·
H
Träning jag har hört att connemaror är väldigt viktbärande. vad har ni för erfarenhet, är det okay som vuxen att sitta upp på dotterns mara"...
Svar
9
· Visningar
3 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka