Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning jag har en unghäst (islandshäst på 5år) som lägger tungan över bettet när jag kostar tyglarna och börjar arbeta i munnen på honom. har...
2
Svar
25
· Visningar
2 356
Senast: Gullan86
·
L
Träning Jag behöver hjälp. Vår ponny har börjat uppföra sig verkligt illa. Han hugger en när man leder ut honom i hagen, när man håller i...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: ridtravare
·
C
Träning Medryttar hästen har börjat att snubbla något kopiöst! :crazy: Vilket ibland är lite otäckt, han kan lixom snava på sin egen skugga på...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Cronis
·
Träning Vad gör ni med eksemhästar som går på bete utan tillgång till stall, vind/regnskydd.Låter ni dom gå utan regntäcke osv? Om det regnar...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Shettisar
·
N
Träning kan man väl rida? Har mest vart ute och busat i skogen i 2 veckor nu, och red dressyr igår, men kände att jag vill finslipa det hela...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: mackan
·
Träning Nu har de i alla fall gått för långt. Eller överreagerar jag nu med??? Förra lördagen så höll jag på i stallet. När jag var färdig...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: mackan
·
Träning Jag fick hem mitt sto i helgen. Först blev hon jagad i hagen fram å tillbaka. Killarna skulle ha ihjäl henne. Sen.. dagen efter...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: BuenoBull
·
Träning Hur ska man på bästa sätt träna upp kondisen hos pållen över sommaren? För i somamr ska vi bannemig träna. :devil: Varierad träning...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: _Runaway_
·
L
Träning Jag har problem med min valack. Killen är stor och stark och har endast varit i min ägo i ett halvår. Nu till problemet! Han är...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: >emelie<
·
Träning Hej! Nu på måndag ska våra hästar släppas upp i sommarhagen. :D Vi har då fyra ston (ett föl) och en valack. Borde inte de gå ganska...
Svar
15
· Visningar
2 667
·
D
Träning har ett vbl-sto i stallet.det är bara jag och hennes ägare som är i stallet.nu har hon börjat visa elaka sidor i hagen.hon har aldrig...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: dali
·
T
Träning Hej, min dotter och jag har fallit för en unghäst. Vi har letat häst länge som ska passa oss båda och den uppfyller kriterierna vi har...
Svar
15
· Visningar
1 556
Senast: __Stilett__
·
T
Träning Jag har fått en fråga va en förälder till dotterns kompis om inte jag kunde lära henne o rida. Visst det kan ja väl, dock har jag...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: Ramona
·
G
Träning E de nån som kan komma med lite tips om hur man kan lasta en häst själv????
2
Svar
25
· Visningar
2 183
Senast: Kivina
·
Träning Tycker det är intressant att höra vad andra använder för metoder vid hästens små hyss. Om den tappar koncentrationen, drar iväg, bockar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 668
Senast: Totola
·
Träning Mitt ponnysto är alldeles omöjlig att lasta! Hon går upp på rampen, men sen trycker hon alltid ut bakdelen på vänster sida, och ifall...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: nexxa
·
K
Träning Hur vanligt är det att en valack är så hingstig att han inte kan gå med ston (betäcker vid brunst, vaktar stona osv)? Är det bara att...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: legolaspiggelin
·
F
Träning Jag fatar inte att folk inte kan uppfostra sina hästar bättre. En del har så odrägliga betende på sina hästar, tex Springer in i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 190
Senast: allroundhästarna
·
Träning Hej Jag undrar om det är väldigt dåligt att rida på en häst som tappat en sko? vad är riskerna? Är det dåligt även om hovarna är...
2
Svar
24
· Visningar
2 831
Senast: BeastieBabe
·
M
Träning Har ni något bra tips på hur man får hästen att komma till en i hagen?? Så man slipper gå genom hela hagen och leta och leta. :mad: Att...
Svar
11
· Visningar
1 220
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama