Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Svårt att förklara mitt "problem" kort, men jag försöker... Happy är en 18 år gammal valack, halvblod. Köpt från ridskola där han...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: nexxa
·
L
Träning Hur introducerar man på ett bra sätt intervallarbete i galopp? Hur börjar man introducera intervallträningen i rätt tempo från...
Svar
12
· Visningar
1 559
Senast: Stopek
·
G
Träning Vad gör man med en häst (ponny) som inte kan skritta normalt i nerförsbackar utan hela tiden går i något slags mellanting mellan skritt...
Svar
6
· Visningar
824
Senast: Bison
·
Träning Jag har ett 6 årigt sto, köpte henne för snart 2 år sedan. Då var hon inriden (jag provred henne), när hon kom hem till mig gick det...
Svar
12
· Visningar
3 780
Senast: Claudia2
·
W
Träning Hej. Tänkte be om lite råd här. Får hem en häst nu som är livrädd för transporter. Har försökt i tre veckor nu med att lasta henne i...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: åke
·
Träning Min häst är ibland ett veritabelt kräk. Ranghög men på ett stridigt sätt när det kommer nya hästar till flocken. Har kommit en ny...
Svar
12
· Visningar
2 204
Senast: Smulan75
·
A
Träning I helgen ska jag tranportera hem fölstoet från stuteriet tillsammans med hennes förstafödde. Fölet är ca 1 mån gammal och nästan inget...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Abracadabra
·
Träning Vissa dagar hinner jag inte rida. Men jag går alltid ut i hagen och pussar på pålle plus att jag känner över ben och kropp ordentligt...
2
Svar
22
· Visningar
2 016
Senast: KalleMero
·
J
Träning Min lilla hingstfölunge är nu 17 dagar gammal och har börjat få tänder, han har även kommit på att man kan bita matte med dom.. :smirk...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: älgen
·
T
Träning Hjälp! Jag bor väldigt dumt, mitt i byn och har 200 meter till min sommarhage. Nu har mitt sto fölat för en vecka sedan, och eftersom vi...
Svar
12
· Visningar
1 826
Senast: ancan
·
Träning jag har en unghäst (islandshäst på 5år) som lägger tungan över bettet när jag kostar tyglarna och börjar arbeta i munnen på honom. har...
2
Svar
25
· Visningar
2 356
Senast: Gullan86
·
L
Träning Jag behöver hjälp. Vår ponny har börjat uppföra sig verkligt illa. Han hugger en när man leder ut honom i hagen, när man håller i...
Svar
8
· Visningar
1 292
Senast: ridtravare
·
C
Träning Medryttar hästen har börjat att snubbla något kopiöst! :crazy: Vilket ibland är lite otäckt, han kan lixom snava på sin egen skugga på...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: Cronis
·
Träning Vad gör ni med eksemhästar som går på bete utan tillgång till stall, vind/regnskydd.Låter ni dom gå utan regntäcke osv? Om det regnar...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Shettisar
·
N
Träning kan man väl rida? Har mest vart ute och busat i skogen i 2 veckor nu, och red dressyr igår, men kände att jag vill finslipa det hela...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: mackan
·
Träning Nu har de i alla fall gått för långt. Eller överreagerar jag nu med??? Förra lördagen så höll jag på i stallet. När jag var färdig...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: mackan
·
Träning Jag fick hem mitt sto i helgen. Först blev hon jagad i hagen fram å tillbaka. Killarna skulle ha ihjäl henne. Sen.. dagen efter...
Svar
11
· Visningar
1 394
Senast: BuenoBull
·
Träning Hur ska man på bästa sätt träna upp kondisen hos pållen över sommaren? För i somamr ska vi bannemig träna. :devil: Varierad träning...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: _Runaway_
·
L
Träning Jag har problem med min valack. Killen är stor och stark och har endast varit i min ägo i ett halvår. Nu till problemet! Han är...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: >emelie<
·
Träning Hej! Nu på måndag ska våra hästar släppas upp i sommarhagen. :D Vi har då fyra ston (ett föl) och en valack. Borde inte de gå ganska...
Svar
15
· Visningar
2 668
Senast: BuenoBull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka