Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Hej på er! Vill bara säga att det går att lära en "gammal hund att sitta" Med hjälp av vissa övningar ur den akademiska ridkonsten har...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Immer
·
Träning Har för tillfället tre hästar som går tillsammans, men har planer på att låna ut en av dom. Då blir de ju självklart två stycken kvar...
Svar
5
· Visningar
1 547
Senast: superstar
·
J
Träning Min medryttarhäst gnisslade tänder ett tag förr när jag började kräva lite av honom. Detta blev bättre efter han fick tänderna raspade...
2
Svar
22
· Visningar
3 633
Senast: Niki
·
Träning Behöver lite tips för svårfångad häst! Nu står en liten gullig ponny här på vårt sommarbete. Han är fyra år och måste nog ha blivit illa...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: endora
·
S
Träning Min lilla kille går med svansen lyft när jag rider honom. Varför? :bump:
Svar
5
· Visningar
3 878
Senast: Sweet
·
K
Träning Jag vill få lite åsikter om följande: Det finns vissa hästägare som tycks tro att det är fullständigt normalt att piska fram hästen...
2
Svar
38
· Visningar
4 587
Senast: emelit
·
Träning Hur gör ni för att "ta upp" dem? Jag rider ett flertal olika hastar pa "mitt" stall, de har alla olika temperament och svarigheter, men...
Svar
19
· Visningar
1 691
Senast: Totola
·
L
Träning Ja, vart ska man börja? Just nu känns allt bara hopplöst och jag tar emot alla tips och råd jag kan få ang. lastningen. Jag tror att jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 013
Senast: freike
·
L
Träning Vår häst har för lite respekt för oss, han har dragit omkull en av oss i stallgången för han ville ut. Och så kan han bara dra åt ett...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
10 704
·
S
Träning Hej! Jag rider ett arabsto några gånger i veckan. Hon visar ingen respekt för mig och bara går på mig när jag leder henne osv. Hur får...
Svar
2
· Visningar
648
·
Träning Jag har gått och funderat över en sak och vill inte ha några påhopp eller liknande, bara höra era åsikter så jag kan lära mig lite mer...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Stopek
·
H
Träning Min häst är väldigt snäll att lasta, kastar sig inte o så, men problemet är att hon kan stå med alla fyra hovarna på lämmen, är ej rädd...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: HaRLeKIn
·
J
Träning Någon som vet hur stor en Longerings volt bör vara ? Gärna tipps på bra hemsidor hur man anlägger en sådan. Hälsningar janek.
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Panter
·
N
Träning Har haft min pålle ett år nu. Hon är född 1999 och är halvblod..när jag köppte henne så var hon välldigt pigg och framåt i dressyren...
2
Svar
27
· Visningar
2 389
Senast: sannabroling
·
Träning Jag har nu fått hem min 4år gamla halvblodsvallack. Han är hur söt som helst och underbar att rida. Han kan vara väldigt nervös av sig...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: saga_ason
·
F
Träning ja som ni kanske förstår från rubriken så fattar min häst höger galopp i vänstervarv. Jag har provat att ställa henne både innåt och...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: bazzochic
·
Träning Jag var med om en olycka för ett år sedan ungefär där jag bröt handleden. Jag skulle rida själv (rider hos en vän) Hennes hästar går...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: lillamyggan
·
S
Träning Jag har börjat longera medryttarhästen lite smått, vad ska jag använda för ljud? har du nåt tips i hosremanship när hästen går på en...
Svar
14
· Visningar
1 786
Träning Min häst kan lätt bli upphetsad. Blir hon det så vill hon gärna fara upp med huvudet och trava iväg, men jobbar jag i stället med t.ex...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 985
Senast: saen
·
A
Träning Har ett ardennersto på 11 år och hon har varit svår verkad så länge som jag har känt henne (alltså innan jag köpte henne), men nu har...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: annkristina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama