Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Min stjärna står och skrapar i gången konstant känns det som. Visst, om man säger "Sätt ner!" Eller "Sluta!" mycket, mycket bestämt...
Svar
17
· Visningar
1 076
Senast: superbusan
·
Träning Har just börjat rida två kallblodstravarston som var sutten på nån gång och skrittade en sväng innan jag kom. Jag har nu på 1 vecka...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: Zuzzi
·
T
Träning Vet inte riktigt vart ja ska lägga denna tråden men ja provar här. Vet någon hur man kan lära en häst att buga ?? Ja har bara sett...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Tribute
·
Träning Hur envisa är ni när hästen tvärvägrar att gå förbi någo otroligt livsfarligt? Typ en blomkruka med en rosa blomma, gå mellan två...
2
Svar
26
· Visningar
2 490
Senast: EmblaAsk
·
Träning Vad gör ni med era unghästar efter avvänjning? Skickar på lösdrift? Eller har ni kvar dem hemma? Jag har mitt sto i ett kollektiv...
Svar
10
· Visningar
3 585
Senast: em76
·
A
Träning Vet inte om de här e rätt ställe att lägga tråden men.. flytta den gärna! Hur gör man för att få manen att ligga på samma sida ? :s...
Svar
8
· Visningar
1 005
Senast: Jempa
·
Träning Är väldigt ny på det här med NH och har nu lite funderingar. Vi hade ute en som lasttränade en av hästarna i stallet häromdagen och...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: Sammet
·
Träning Vilket är ert bästa tips för att lära hästen att ridas ut ensam på ett lugnt och hållbart sätt? Ena hästen är väldigt flockbunden...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Lisa3
·
H
Träning hej jag har bara ridit i 1 termin (lite mer) och jag vill jätte färna ha en egen häst. Det är några tjejer i min klass som har det...
Svar
16
· Visningar
1 583
Senast: Polly_Mulle
·
C
Träning Hej! Vet ej om denna tråd passar in, men gör ett försök. Har ni några tips på att bota hoppfobi?? Jag har nämligen blivit feg för att...
Svar
7
· Visningar
991
Senast: Polly_Mulle
·
Träning Hej! I Oktober förra året köpte jag en Shetlandsponny som sällskap till min Islandshäst. Shettisen älskar sin nya kamrat och blir...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Embla_fixa
·
S
Träning Fick tips här på forumet om att träna förvänd sluta på min ganska stela pålle. Frågan är bara hur sjutton gör man detta? Jag har ridit...
Svar
15
· Visningar
1 864
E
Träning undefined Rider en nordsvensk vallack på sju år. Gick för ett tag sen på travet men ägarna valde att sluta med lopp eftersom hans knä...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: Montéryttare
·
A
Träning hej!jag undrar hur länge kan hästen transporteras i en vanlig transport?måste man stanna o låta den sträcka på benen? ska ev hämta häst...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Montéryttare
·
Träning Jag rider en valack åt en bekant, sedan ett par månader. Jag visste sedan tidigare att han var lite knepig, svårtfångad, spänd o så...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: Toya
·
T
Träning Vad gör man med en häst som dyker när det blir jobbigt? Har haft problem med att han slänger upp huvudet och tjafsar med bettet men...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Alexandra_W
·
Träning skulle behöva lite tips på balas övningar.. hästen blir lätt obalnserad i traven.. han har inte så mycket muskler å jag vet att det är...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Shimzy
·
Träning Tömkörde min clydesdale valack idag. :) Gick jättebra och han jobbade faktiskt riktigt bra för att vara så pass otränad som han är...
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: Mirre
·
P
Träning brukar hästar i det vilda stöta bort hästar som ser dåligt och därmed inte kan hänga med flocken? släppte ihop fyra hästar igår varav...
Svar
2
· Visningar
837
Senast: ancan
·
C
Träning kompisens valack är drygt 4 år och honvet inte så mycket om hans bakgrund. Hon köpte honom från en riktigt oseriös förmedlare som vid...
Svar
10
· Visningar
1 179
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama