Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad säger ni om det? Jag brukar rida fram "som alla" andra i lugn takt, skritt och trav och lunkig galopp och däremellan framnedåt på...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Magdalena
·
F
Träning Jag står förmodligen snart inför en jobbig situation. Eventuellt ska min familj flytta till Finland (Wasa) i vinter. Bohag, hundar och...
Svar
14
· Visningar
2 523
Senast: Sprettan
·
K
Träning det börjar med att en tjej i stallet berättar om en föredetta ridskole häst som blev köpt av en familj som själva ridit och tagit hand...
Svar
10
· Visningar
1 538
Träning min häst är galopphäst... hon har i hela sitt liv gått rakt upp med huvet i full fart å järngrepp i höger tygel... nu har jag haft en...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: Messy
·
Träning Min opererade unghäst har glömt allt vad god uppfostran heter! Efter att i två år jobbat med att ha en väluppfostrad och trevlig häst...
Svar
6
· Visningar
1 139
Senast: Hannely
·
P
Träning Hur lär man en häst att stå bunden? Ska hjälpa några bekanta med deras unghäst som inte är så mycket hanterad, tips hitåt! ;)
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 635
Senast: Elektron
·
Träning Hur gör man om hästen kastar sig ut såpass hastigt när den är inne att man inte hinder sätta för bommen Om man försöker knippsa fast...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: Bill
·
Träning Jag har en två-åringt sto som jag har fött upp själv. Enligt mig är hon jordens trevligaste lilla häst. Kanske något "på" i bland men...
Svar
1
· Visningar
772
D
Träning Har ett stort problem och det är att jag har super svårt för mig att sitta på rätt sittben. Fattar inte de blir nästan fel jämt. Har...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Daun
·
Träning Har nu börjar sätta igång min Clydesdale efter en lång viloperiod. Tömkör honom var tredje dag ung och det går väl rätt bra...
Svar
4
· Visningar
802
R
Träning Vi ska åka ca 1 timme om några dagar med hästen och ska ha med oss hö. Hästen i fråga är ett litet matvrak som tycker att det viktigaste...
Svar
6
· Visningar
1 063
Senast: Tinen
·
M
Träning Halloj! Tänkte kanske få lite tips av er ;) Har ni några tips hur jag kan få min ponny piggare och mer framåt? Han är pigg ute och...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: starcraft
·
Träning Har fått erbjudande om en plats i en lösdrift nu till hösten, där jag har hästen på sommaren. Det är ju tänkt att hästen min ska få...
Svar
13
· Visningar
1 549
Träning Enkel Dressyr övning efter man har hoppat ett hinder. Någon som har nåt förslag hur man ska få en pigg häst efter ett hinder att...
Svar
7
· Visningar
1 186
Senast: Kalusha
·
F
Träning När jag rider ut på min häst så är hon aldrig rädd för något och är snäll under ritten. Men när jag vänder hem :crazy: :o Hästen...
Svar
12
· Visningar
2 078
Senast: Fladde
·
Träning Hmm...än så länge har jag inte suttit upp på kräket, så det blir väl inte jätteakut än på ett tag men... jag har precis fått hem en...
Svar
10
· Visningar
1 801
Senast: Totola
·
Träning Haha behöver lite tips. Min medryttarhäst är TJOCK, PIGG och STARK :D. Vill ha tips på hur vi ska lugna ner tempot lite:D Han kan lugna...
Svar
7
· Visningar
1 225
Träning (kan tänkas att den här ligger fel nu) Nån som har tips på vad jag kan göra för att sysselsätta min häst? Kan säkert rida honom lite...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: satanic
·
Träning hm..tog kort på pållen efter jag ridit i går o börja fundera över hur och vart han skulle behöva bygga mer muskler? Isåfall vilka...
Svar
5
· Visningar
1 428
Senast: tant agda
·
C
Träning Jag har ett varmblodigt sto som är 9 år, en f.d. travare kan man väl kalla henne kanske. Jag har iaf lite problem med henne, som jag...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: rabarber2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama