Lära hästen stå bunden??

Sv: Lära hästen stå bunden??

Hej.
Om det hade vart min häst så hade jag provat mig fram med att försöka få henne acceptera att stå bunden.
Om du är osäker så ring till Horseguard och prata med dom. De kan mycket väl råda dig till hur du ska gå tillväga.
Tele står under rubriken jag undrar.
Horseguard

Sv: Lära hästen stå bunden??

*knapplån*

Jag har 640 kg. häst som med regelbundna mellanrum slänger sig på gången - det här är en häst som i n t e lär av sina misstag - och jag har alltid balsnören så han kommer loss. Han skulle med största säkerhet skada sig rejält annars.

Det finns säkra sätt att binda hästar på, osäker på exakt hur men man har rep runt magen och upp mellan frambenen för att skona nacken om det blir dragkamp.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
807
Senast: Lejd
·
Träning Eftersom jag ska genomgå en operation så kommer jag för det första ha lite tid då jag inte kan rida utan lämpligen får ägna mig åt...
Svar
16
· Visningar
1 203
Senast: Valle
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama