Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Visst är det så att man inte binder upp fölet vid transportering? När kan man börja göra det? Hur gamla ska de vara? När börja ni...
Svar
10
· Visningar
1 526
Senast: Nafayette
·
Träning Vet inte om jag postat rätt men hoppas så. Jag ska kanske bli fölägare nästa år, stoet går hos min syster så jag får vara med ända...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: martina
·
Träning Har nån här kört in vuxen häst? Jag har planer på mitt sto... avslöjar icke ålder för då kommer de snälla männen i vita rockar snart och...
Svar
14
· Visningar
1 001
Senast: AnnaKarinA
·
Träning För att inte förstöra den andra tråden som finns om föl och mamma så gör jag en egen. Det är så här; Mina hästar står nu ca. 3 mil...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: lakrits
·
Träning Hur gör ni för att få hästen att gå i öppna och sluta från marken?
2
Svar
23
· Visningar
3 003
Senast: puppan2
·
Träning Hur gör ni som har små hästar, typ shettis, när de ska transporteras? Kanske är det en idiotisk fråga, men i vår gamla transport sitter...
Svar
15
· Visningar
1 081
B
Träning Mätte min lilla pålla, som fyllde 1 år i Maj. Hon är 140 cm nu. Hur hög kan hon tänkas bli, när hon är färdigväxt? Hur länge växer en...
Svar
5
· Visningar
1 061
Senast: Ideaal
·
H
Träning Jag har en häst på 8 år som aldrig blivit körd i transport. Jag har övat o övat o nu går hästen in med alla fyra fötter i transporten...
2
Svar
21
· Visningar
3 942
Senast: elmelts
·
Träning Gjorde som jag brukar innan jag börjar att rida, går runt lite i paddocken för att mjuka upp mig och mjukstarta med pållen. Provar för...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: J3O
·
M
Träning Har just nu min dam i ett stall med 3 st islanmdshästar (2 på sommaren pågrund av exem), tar betalar jag 300 kr för uppstallning med dom...
2
Svar
24
· Visningar
1 631
Senast: moonlightgarden
·
Träning alltså ibland kan det ju vara bra att kunna lösgaloppa hästen men tyvärr så e paddocken rätt stor och jag e rätt liten plus att min häst...
Svar
6
· Visningar
1 205
Senast: pimy
·
Träning Man märker här på buke att det "går mode" i vissa saker. ett tag var alla totalt emot hjälptyglar, sen en annan gång praktiserade alla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
5 948
A
Träning Min häst vill inte stå ensam inne i stallet han blir väldigt orolig. Det är ett problem till och från och de flesta hästar klarar ju av...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Septicemia
·
N
Träning Vid tömkörning på volt - vad gör man om hästen snurrar runt så att han står med huvudet mot mig hela tiden? I vänster varv går det...
2
Svar
22
· Visningar
1 730
Senast: Lotus
·
Träning Utan mat, menar jag (annat med dom som har fri tillgång eller rejääält med hö/halm som räcker länge). Jag tycker det känns hemskt att...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 995
Senast: Gullan86
·
Träning Jag har länge funderat på att köpa ett föl, och nu kan det till slut äntligen bli så.. kanske. Iom att jag helst vill ha hästen...
Svar
6
· Visningar
762
Senast: Gullan86
·
H
Träning Tycker att det där med lösdrift låter väldans bra, men undrar hur det fungerar med kraftfoder, om någon låter hästarna få fri tillgång...
Svar
8
· Visningar
934
Senast: Halshuggen
·
Träning Det här är väl mer som en varning till er som rider med bygelbh. Jag har nästan alltid ridit med bygelbh. För någon månad sedan berätta...
2
Svar
31
· Visningar
3 661
Senast: _otursbarn_
·
M
Träning Jag har en häst sedan ett år tillbaka, vilken e något otroligt snubblig! snubblar till och med i skritten.. har provat allt.. Vad göra??
Svar
6
· Visningar
1 627
Senast: Mypan
·
Träning Vilka muskler tränas vid simning?
Svar
2
· Visningar
855
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama