Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Jag har en nordsvensk travare på tillridning. (ej travtränad) Hästen är helst fantastisk i vänstervarv. Han klarar samling...
Svar
4
· Visningar
1 308
M
Träning Jag har en medryttarhäst, ett stort halvblodssto, som tidigare alltid varit jättesnäll, men nu har hon börjat stegra sig. Förut var hon...
Svar
15
· Visningar
1 368
Senast: Aeternum
·
M
Träning Jag måste bara säga detta! I torsdags var jag och hälsade på mitt 4 åriga sto, Bonita, som är på inridning. Hon har varit där i ca 3...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: Matilda_o_Bonita
·
Träning I dag tog vi ut stot på 15 minuter skritt promenad utan fölet. Det fungerade mycke bra. Hon var ko lugn. Fölis gmäggade visserligen i...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: orpaskorpan
·
T
Träning I går hade jag en clicker-expert ute på besök i stallet. Hon har tidigare bara clickat på höns, getter och apor men föreläser om...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: skuggi
·
K
Träning hur många dagar i veckan tycker ni är lagom för långa härliga skrittrundor? jag ska försöka få mera muskler på pärlan och har fått...
Svar
4
· Visningar
765
Senast: Zuzzi
·
T
Träning Jag har en häst (5år) som bockar väldigt mycket. Jag har provat det mesta tror jag, driva på , stanna henne osv. Har tänkt på om det...
Svar
14
· Visningar
1 164
Senast: Glad67
·
Träning Nu har jag hållt på i flera dagar med att försöka få på min häst grimman i sommarhagen. :( Om jag lyckas komma i närheten av min häst...
Svar
17
· Visningar
1 188
Senast: Einar
·
Träning Jag har en valack på 13 år , han är en fd travare som varit inriden sen han var ca 9 år gammal. Har skuttat över 50 cm både i skogen...
Svar
2
· Visningar
880
Senast: Asa_S
·
Z
Träning igår när jag red och jag tror att hästen började sätta under sig fick jag en känsla av att jag fick mindre "skjuts" ur sadel, kan jag...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: *mathilda*
·
Träning Jag har ett litet problem som stallägare. Snart flyttar en mycket gammal gäst (sen typ 11-12 år) till nytt stall och då blir det bara...
Svar
11
· Visningar
1 490
Senast: Chili
·
D
Träning Efter idag tror jag det iallafall... :smirk: Det är så att min valack går med 2 andra valacker på bete. Min valack är ranglägst...
2
Svar
22
· Visningar
2 845
Senast: Dundret
·
J
Träning I september köpte jag en häst. Jag visste inte vilken häst jag ville ha, var öppen för alla förslag, men jag ville iallafall ha en...
2
Svar
25
· Visningar
2 517
B
Träning hur skulle ni göra? Här kommer bakgrunden: Vi har två fölston som under dräktigheten verkligen har avskytt varandra som pesten, de...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: Pitbull
·
Träning Jag har en ettåring som är himla förståndig och så :rofl: Det jag funderar på är om det "är lugnt" att lämna henne ensam utan synhåll...
Svar
7
· Visningar
933
C
Träning Jag har precis fått upp ögonen för NH och har införskaffat en repgrimma och ett LÅNGT grimskaft. Jag letar för fullt efter böcker...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: LIA
·
S
Träning Någon som har några bra tips hur man tränar upp konditionen på en häst? Hästen har stått en tid pga. föl så konditionen är inte så bra...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: FjantaZ
·
M
Träning Hej hopp! Jag tänkte bara höra vad ni tycker om olika stalltyper: eget stall, inackordering, ridskola m.m. Vad tycker ni är för och...
Svar
7
· Visningar
1 211
Senast: _Runaway_
·
Träning Vet inte om denna tråd hamnar rätt men ni får flytta den i så fall. Min häst blir sur när man drar åt sadelgjorden. Läste precis att...
2
Svar
34
· Visningar
5 266
Träning Jag behöver hjälp. Lite bakgrundsfakta. 5 årig varmblodstravare som gick av banan förra sommaren efter noll starter. KOm till mig i...
2
Svar
27
· Visningar
2 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat